logo F1zpravy.czF1online.sk

Verstappen nevyhrál ani na čtvrtý pokus: Zbytek balíku je před námi

Max Verstappen a Lando Norris
© Getty Images / Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík28. 7. 2024

Poslední závod před letní přestávkou přinesl definitivní potvrzení, že Red Bull nemá rychlostní převahu. Rozhoduje každá desetinka a i když Max Verstappen absolutně dominoval v kvalifikaci, v závodním tempu už jeho RB20 neměl takovou převahu nad soupeři jako loni a předloni, když se po startu z hloubky pole propracoval dopředu. Čekání trojnásobného šampiona na vítězství se tak natáhlo na čtyři velké ceny.

Red Bull naposledy zvítězil ještě na Velké ceně Španělska a za poslední měsíc se Formule 1 přetvořila na pořádně nepředvídatelný byznys. Velkou cenu Belgie provázela nemalá očekávání. Vrátí se Red Bull po dominantní kvalifikaci na výsluní, nebo potvrdí McLaren svoji formu z posledních týdnů? Inu, nestalo se v podstatě ani jedno.

Nekonal se ani razantní postup Maxe Verstappena přes startovní pole, kterého jsme byli po penalizacích svědky v letech 2022 a 2023. Holanďan byl na téměř domácím závodě neviditelný a do cíle přijel na pátém místě za dvěma Mercedesy, jedním McLarenem a dokonce i jedním Ferrari.

„Zůstali jsme zaseknutí v DRS-vláčku a neměli jsme mnohem lepší tempo než ostatní, takže se nedalo útočit. Podle mě jsme ze závodu vytěžili maximum. Kdybychom měli dvě čerstvé sady tvrdých pneumatik, tak bych se možná přinejlepším dostal přes Charlese na čtvrté místo, ale po prvním stintu jsem na lídra ztrácel devět vteřin a v cíli byla moje ztráta stejná,“ řekl Verstappen pro televizi Sky.

„Kdybych startoval na prvním místě, na kterém jsme se v sobotu kvalifikovali, pravděpodobně by můj závod vypadal diametrálně odlišně. V takovém případě bych možná dokázal útočit na vítězství, ale akceptovali jsme trest, startovali z jedenáctého místa a zůstali zaseknutí v provozu na trati, kde jsou životnost a přehřívání pneumatik klíčové. Bylo to tedy náročné,“ dodal Max.

Nevíme, jak by vypadal jeho závod nebýt trestu za výměnu spalovacího motoru. Red Bull však rozhodně nebyl dominantní. Ve Spa bylo předjíždění obtížnější a pneumatiky vydržely déle, než se očekávalo. Přesto většina lidí očekávala hladký posun alespoň na pódiovou příčku, ale to se nestalo.

„Po startu z prvního místa bychom přinejmenším měli lepší příležitost. Téměř celý první stint jsem zůstal zaseknutý ve vláčku, šetřil jsem pneumatiky a snažil jsem se optimalizovat mé tempo. Velmi podobné tomu bylo i ve druhém stintu. Můj závod tím pádem byl o minimalizaci škod, ale to jsem věděl už včera,“ přiznal Verstappen.

Ten se svým týmem čelí nepříjemnému faktu. Red Bull nevyhrál čtyřikrát v řadě. To se stalo naposledy ještě během COVIDem zasažené sezóny 2020, která viděla dominanci Mercedesu. Tento fakt je skvělým důkazem toho, že nadvláda Red Bullu skončila.

„Nuže, zbytek balíku je před námi,“ řekl s ironickým smíchem Verstappen. „Záleží na okruhu, někdy je rychlejší McLaren, někdy Mercedes. Myslím si, že dnes jsme byli rychlejší než Ferrari, ale protože jsme startovali na jedenáctém místě, neměli jsme dost času na předjetí.“

„Víme, že máme práci a chceme si počínat lépe. Nejsme spokojeni se současným stavem. Všichni v týmu však odvádějí úžasnou práci a musíme držet hlavy vzhůru,“ dodal povzbudivě Max.

Související zprávy

Diskuze