Verstappen svou „One Max Show“ poslal vzkaz kritikům: Simulátory nejsou tak špatné
Max Verstappen byl v sobotu doslova nedotknutelný. Kvalifikaci ovládl s náskokem šesti desetin vteřiny a kdyby nedostal penalizaci, těšil by se ze 41. pole position v kariéře. Kde se vzala tato rychlost? Holanďan říká, že byl tak dominantní i díky jízdám na simulátorech, za které ho minulý týden mnozí tvrdě kritizovali.
Spa-Francorchamps je nejdelší okruh v kalendáři, ale mít nad všemi soupeři náskok šesti desetin představuje rozdíl třídy. Ani nemluvě v sezóně, která je tak vyrovnaná. V sobotu byl zkrátka ve svém živlu.
V rozhovoru pro Viaplay Max Verstappen připomněl slova kritiků, kteří se do něj pustili po nepovedeném víkendu v Maďarsku za to, že v noci absolvoval stint na virtuální čtyřiadvacetihodinovce ve Spa. „V dešti se cítím jako ryba ve vodě, což vám zvyšuje sebevědomí. A minulý týden jsem toho hodně najel v dešti na simulátoru ve Spa. Závodění na simulátoru tak nakonec není tak špatné, i když hodně lidí naříká, ale ať si všichni trhnou,“ vzkázal expertům v padoku, novinářům i komentátorům.
Virtuální závody jsou neodmyslitelnou součástí Verstappenova programu, ale v nejbližších měsících si od nich stejně dopřeje volno — v kalendáři zatím není žádná kolize s víkendem F1. S Red Bullem se navíc dohodl na tom, že tak pozdě už jezdit nebude.
Tento víkend to už může vypustit z hlavy a raději se koncentrovat na nedělní závod, který nebude tak lehký jako před rokem. „Mám za sebou dobrý den. Včera jsme na autě zkoušeli nějaké věci, něco jsme se naučili a dnes jsme se pokusili auto nastavit tak, jak na tom bude podle nás nejlépe. Myslím si, že jste mohli spatřit, že jsme snad jezdili s větším množstvím přítlaku než někteří naši soupeři. Přirozeně, na vodě je v tom případě všechno o něco stabilnější a pomůže vám to.“
Pokud Verstappenovi něco v sobotu pomohlo, tak to byl hlavně přítlak, ne simulátor. McLaren to zase udělal přesně naopak a vsadil na lepší maximálku, která se mu bude hodit, pokud se v neděli bude bránit před Red Bullem. Verstappen měl podobné nastavení jako McLaren i v pátek, ale „moc mi to nefungovalo“. Díky většímu množství přítlaku bude jeho auto lépe šetřit pneumatiky.
Zajímavostí je, že Holanďan v Belgii vyhrál poslední dvě kvalifikace, ale pokaždé z pole position startovalo Ferrari. Nyní se historie zopakovala potřetí. On totiž opět musel přijmout penalizaci za výměnu motorových komponentů. V neděli startuje jedenáctý.
„Dnešek nebyl tak důležitý, protože zítra bude sucho, tepleji a musíme dobře zacházet s pneumatikami. Startuji o deset míst níže, což věci trochu zkomplikuje. Nečekám, že to proběhne jako v posledních dvou letech. Auta kolem nás jsou dost rychlá. Pokusíme se posunout dopředu, pokusíme se zabojovat s Ferrari, Mercedesy a s trochou štěstí i s McLareny, ale všechno to bude záviset na naší závodní rychlosti,“ avizuje Verstappen.
Red Bull by se konečně mohl spolehnout na Pérezovu pomoc vzhledem k tomu, že po dlouhé době bude mít dvě želízka v ohni. Uvidíme, co vymyslí stratégové, ale trojnásobný šampion má jasnou představu jen o startu.
„Pokusím se přežít první kolo a pak se uvidí. Máme i trochu jinou pneumatikovou strategii než ostatní, takže musíme si počkat na to, jak se to vyvine během závodu. Nejsem však tak sebevědomý při prodírání se dopředu jako v posledních dvou letech. Tento závod vnímám spíše jako minimalizaci škod, ale alespoň dnes se nám podařilo dosáhnout nejlepšího možného výsledku a zítra mít nejlepší možnou startovní pozici,“ doplnil.