F1 žádá jezdce, aby ve vysílačce nehřešili. Verstappen radí ztišit si zvuk
Bude ostrých vysílaček méně? Formule 1 se o to chce pokusit a týmy žádá, aby se ve vysílačkové komunikaci zdržely vulgarismů. Je však sporné, zda tato snaha bude úspěšná. Max Verstappen odkazuje, že nikoho nenutí ho poslouchat.
Podle The Times generální ředitel Formule 1 Stefano Domenicali všem šéfům týmů na zasedání Komise F1 připomněl, že během velkých cen je důležité pamatovat na to, že všechna slova mohou být vysílána v přímém přenosu. Ta sice režie vždy poctivě „vypípá“, ale nevrhá to dobré světlo.
V Maďarsku byl ve své vysílačce ostrý zejména Max Verstappen, kterého si řada expertů „vzala do parády“ za slova adresovaná stratégům a inženýrům. Nizozemec však ve čtvrtek vzkázal, že si neplánuje kousat do jazyka a hodlá pokračovat ve svém velmi přímém stylu komunikace.
„Lidé, kterým se moje vyjadřování nelíbí, mě nemusí poslouchat. Ztište si zvuk,“ prohlásil Max Verstappen. „Mě žene úspěch, což jsem už asi dokázal. Lidé mohou tvrdit, že bych neměl být ve vysílačce tak ostrý, ale to je jejich názor.“
„Podle mého názoru to tehdy bylo třeba říci a možná se pokusit vynutit si dřívější zastávku v boxech. Vypadalo by to jinak, ale tak to chodí,“ poznamenal na margo zastávky, během které vyšel undercut Lewisu Hamiltonovi i Charlesi Leclercovi. „My jsme velmi otevření, v týmu jsme k sobě velmi kritičtí a zatím nám to tak funguje. Nečekejte, že se to změní.“
Gianpiero Lambiase v listopadovém podcastu Red Bullu s Maxem Verstappenem žertovně poznamenal: „Největší strach mi nahání moment, kdy konkurence začne sílit a my už nebudeme vyhrávat všechny závody, protože vidíte, jak se ke mně chová, když je všechny vyhrává! Na to se skutečně netěším.“
Verstappenův závodní inženýr to řekl k odlehčení, ale něco na jeho tvrzení přece jen bude. V kokpitu potřebuje ventilovat svoji frustraci a jediný způsob je přes vysílačku. „Z mé strany bylo jasné, že to byla nesprávná strategie. Stejně jako všichni ostatní v týmu, i já jsem velmi motivovaný a chci se pokusit být perfektní. Vím, že je velmi obtížné být perfektní na každém závodě. Myslím, že loni jsme k tomu byli velmi blízko, ale když se věci nevyvíjejí tak, jak by se měly, tak je normální, že ventilujete i svoji frustraci.“
„To jsem udělal. Když jste plní adrenalinu a v závodě se něco děje, co vás netěší, tak svou frustraci projevíte. Nicméně, po setkání [s inženýry] to bylo jasné. Mluvili jsme o tom, že jsme závod nezvládli optimálně. Poučíte se a jdete dál,“ dodal.