Jízdy „ve vysoké peci“ pod taktovkou Ferrari. Verstappen s vylepšeným autem druhý
Pátek v Budapešti je pořádně horký. Teploty tratě dosahují až 60 stupňů, což klade na management pneumatik obrovské nároky. Nejlepší dokázali udržet gumy „při životě“ monoposty Ferrari. Carlos Sainz se mohl pyšnit nejrychlejším kolem s náskokem téměř tří desetin vteřiny.
Ferrari chce dát definitivní tečku za nezdařenou závodní trojičkou. Do Maďarska proto přivezlo novou podlahu, která by měla jezdce dostat do větší pohody a trochu „počlověčit“ monopost SF-24. Zatím se mu to i docela dobře dařilo.
Carlos Sainz na měkkých pneumatikách zajel čas 1:18,731 a druhého Maxe Verstappena překonal o 0,276 sekundy. Třetí místo patří Španělovu kolegovi Charlesi Leclercovi, který měl o něco více problémů zejména v posledním sektoru, kde se mu přehřívaly pneumatiky. Viděli jsme ho i ve štěrku, ale nakonec to na pomyslné pódium stačilo.
Red Bull v Maďarsku představil nový balíček, který má být určen pro pomalé okruhy. Kromě Hungaroringu ho uvidíme také v Zandvoortu a Singapuru. Předchozí verze monopostu z Velké Británie dostane prostor na rychlejších okruzích jako Spa, Monza a Baku.
Max Verstappen se uprostřed tréninku rozhodl pro změnu nastavení zadního zavěšení a zdá se, že mu to docela pomohlo. Anthony Davidson chválil lepší vyvážení auta i konkurenceschopný čas. Své nejlepší kolo totiž nezajel na čerstvých, ale použitých pneumatikách. Rudí býci tak ještě mají desetinky v záloze.
Zákazníci Mercedesu, které zasáhly problémy s chybnou aktualizací společnosti CrowdStrike, na trati neměli žádné viditelné problémy. Na boxové zídce Mercedesu jsme sice před tréninkem viděli „modrou obrazovku smrti“, což by teoreticky mohlo mít negativní vliv na sběr a analýzu dat, ale žádnému monopostu z tovární stáje ani mezi zákazníky to nezabránilo absolvovat program na trati. George Russell obsadil čtvrté místo, Lewis Hamilton uzavřel první desítku.
Kuan-jü Čou v Sauberu skončil pátý před dvojicí jezdců z McLarenu. Lando Norris měl i tentokrát mírně navrch nad Oscarem Piastrim.
Osmé místo patří Júkimu Cunodovi. Také Racing Bulls se snaží vyřešit problémy z dřívějších velkých cen, kde vylepšený monopost nepřinesl takové zisky, jak se očekávaly.
V Aston Martinu se po prvním tréninku škrábou po hlavách. Fernando Alonso s výrazně vylepšeným autem byl o čtyři desetiny pomalejší než devátý Lance Stroll se starou specifikací. Balíček, který obsahuje nové přední křídlo, podlahu, difuzor, spodní zadní křídlo a svatozář měl britský tým vrátit na správnou kolej. Zatím se to nepotvrdilo.
Technické problémy se dnes týmům obecně vyhýbaly. Viděli jsme však, že na monopostu Kuan-jü Čoua se odlomily lopatky „žaber“ chlazení a Alex Albon po tvrdém průjezdu přes obrubník v jedenácté zatáčce přišel o deflektor v přední části podlahy.
Na trati se představil také Oliver Bearman, který obsadil poslední místo, ale na týmového kolegu neztratil více než jednu desetinu vteřiny.
1. trénink - GP Maďarska 2024
Jezdec | Tým | Čas | Ztráta | Kola | |
---|---|---|---|---|---|
1. | Carlos Sainz | Ferrari | 1:18,713 | 27 | |
2. | Max Verstappen | Red Bull | 1:18,989 | +0,276 | 20 |
3. | Charles Leclerc | Ferrari | 1:19,011 | +0,298 | 29 |
4. | George Russell | Mercedes | 1:19,137 | +0,424 | 28 |
5. | Kuan-jü Čou | Stake | 1:19,180 | +0,467 | 24 |
6. | Lando Norris | McLaren | 1:19,211 | +0,498 | 26 |
7. | Oscar Piastri | McLaren | 1:19,249 | +0,536 | 26 |
8. | Júki Cunoda | RB | 1:19,260 | +0,547 | 26 |
9. | Lance Stroll | Aston Martin | 1:19,265 | +0,552 | 25 |
10. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:19,287 | +0,574 | 29 |
11. | Sergio Pérez | Red Bull | 1:19,440 | +0,727 | 22 |
12. | Daniel Ricciardo | RB | 1:19,578 | +0,865 | 27 |
13. | Fernando Alonso | Aston Martin | 1:19,686 | +0,973 | 24 |
14. | Alex Albon | Williams | 1:19,794 | +1,081 | 22 |
15. | Valtteri Bottas | Stake | 1:19,804 | +1,091 | 28 |
16. | Logan Sargeant | Williams | 1:19,885 | +1,172 | 26 |
17. | Pierre Gasly | Alpine | 1:19,976 | +1,263 | 26 |
18. | Esteban Ocon | Alpine | 1:20,023 | +1,310 | 26 |
19. | Kevin Magnussen | Haas | 1:20,295 | +1,582 | 27 |
20. | Oliver Bearman | Haas | 1:20,371 | +1,658 | 27 |
Live
- Štítky
- GP Maďarska 2024