logo F1zpravy.czF1online.sk

Jízdy „ve vysoké peci“ pod taktovkou Ferrari. Verstappen s vylepšeným autem druhý

Carlos Sainz
© X/Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubala19. 7. 2024

Pátek v Budapešti je pořádně horký. Teploty tratě dosahují až 60 stupňů, což klade na management pneumatik obrovské nároky. Nejlepší dokázali udržet gumy „při životě“ monoposty Ferrari. Carlos Sainz se mohl pyšnit nejrychlejším kolem s náskokem téměř tří desetin vteřiny.

Ferrari chce dát definitivní tečku za nezdařenou závodní trojičkou. Do Maďarska proto přivezlo novou podlahu, která by měla jezdce dostat do větší pohody a trochu „počlověčit“ monopost SF-24. Zatím se mu to i docela dobře dařilo.

Carlos Sainz na měkkých pneumatikách zajel čas 1:18,731 a druhého Maxe Verstappena překonal o 0,276 sekundy. Třetí místo patří Španělovu kolegovi Charlesi Leclercovi, který měl o něco více problémů zejména v posledním sektoru, kde se mu přehřívaly pneumatiky. Viděli jsme ho i ve štěrku, ale nakonec to na pomyslné pódium stačilo.

Red Bull v Maďarsku představil nový balíček, který má být určen pro pomalé okruhy. Kromě Hungaroringu ho uvidíme také v Zandvoortu a Singapuru. Předchozí verze monopostu z Velké Británie dostane prostor na rychlejších okruzích jako Spa, Monza a Baku.

Max Verstappen se uprostřed tréninku rozhodl pro změnu nastavení zadního zavěšení a zdá se, že mu to docela pomohlo. Anthony Davidson chválil lepší vyvážení auta i konkurenceschopný čas. Své nejlepší kolo totiž nezajel na čerstvých, ale použitých pneumatikách. Rudí býci tak ještě mají desetinky v záloze.

Zákazníci Mercedesu, které zasáhly problémy s chybnou aktualizací společnosti CrowdStrike, na trati neměli žádné viditelné problémy. Na boxové zídce Mercedesu jsme sice před tréninkem viděli „modrou obrazovku smrti“, což by teoreticky mohlo mít negativní vliv na sběr a analýzu dat, ale žádnému monopostu z tovární stáje ani mezi zákazníky to nezabránilo absolvovat program na trati. George Russell obsadil čtvrté místo, Lewis Hamilton uzavřel první desítku.

Kuan-jü Čou v Sauberu skončil pátý před dvojicí jezdců z McLarenu. Lando Norris měl i tentokrát mírně navrch nad Oscarem Piastrim.

Osmé místo patří Júkimu Cunodovi. Také Racing Bulls se snaží vyřešit problémy z dřívějších velkých cen, kde vylepšený monopost nepřinesl takové zisky, jak se očekávaly.

V Aston Martinu se po prvním tréninku škrábou po hlavách. Fernando Alonso s výrazně vylepšeným autem byl o čtyři desetiny pomalejší než devátý Lance Stroll se starou specifikací. Balíček, který obsahuje nové přední křídlo, podlahu, difuzor, spodní zadní křídlo a svatozář měl britský tým vrátit na správnou kolej. Zatím se to nepotvrdilo.

Technické problémy se dnes týmům obecně vyhýbaly. Viděli jsme však, že na monopostu Kuan-jü Čoua se odlomily lopatky „žaber“ chlazení a Alex Albon po tvrdém průjezdu přes obrubník v jedenácté zatáčce přišel o deflektor v přední části podlahy.

Na trati se představil také Oliver Bearman, který obsadil poslední místo, ale na týmového kolegu neztratil více než jednu desetinu vteřiny.

1. trénink - GP Maďarska 2024

logo Red Bull
Max Verstappen
logo Ferrari
Carlos Sainz
logo Ferrari
Charles Leclerc
JezdecTýmČasZtrátaKola
1.
Carlos Sainz
Ferrari1:18,71327
2.
Max Verstappen
Red Bull1:18,989+0,27620
3.
Charles Leclerc
Ferrari1:19,011+0,29829
4.
George Russell
Mercedes1:19,137+0,42428
5.
Kuan-jü Čou
Stake1:19,180+0,46724
6.
Lando Norris
McLaren1:19,211+0,49826
7.
Oscar Piastri
McLaren1:19,249+0,53626
8.
Júki Cunoda
RB1:19,260+0,54726
9.
Lance Stroll
Aston Martin1:19,265+0,55225
10.
Lewis Hamilton
Mercedes1:19,287+0,57429
11.
Sergio Pérez
Red Bull1:19,440+0,72722
12.
Daniel Ricciardo
RB1:19,578+0,86527
13.
Fernando Alonso
Aston Martin1:19,686+0,97324
14.
Alex Albon
Williams1:19,794+1,08122
15.
Valtteri Bottas
Stake1:19,804+1,09128
16.
Logan Sargeant
Williams1:19,885+1,17226
17.
Pierre Gasly
Alpine1:19,976+1,26326
18.
Esteban Ocon
Alpine1:20,023+1,31026
19.
Kevin Magnussen
Haas1:20,295+1,58227
20.
Oliver Bearman
Haas1:20,371+1,65827

Live

Související zprávy

Diskuze