logo F1zpravy.czF1online.sk

Piastri: Hned jsem věděl, že je špatně (PŘEPIS VYSÍLAČKY)

Oscar Piastri
© X/McLaren
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl7. 7. 2024

Oscar Piastri zažívá krutou sezónu. Už nejednou se stalo, že měl závod výborně rozjetý, a vinou různých okolností se postupně propadl až mimo pódium. Po dnešní velké ceně otevřeně upozornil na to, že McLaren měl nejen v Silverstonu dosáhnout víc.

Australan předvedl v prvním stintu skvělé manévry a držel se na druhém místě hned za Landem Norrisem. Když však déšť začínal houstnout, Piastri přišel prakticky o všechny své závodní naděje.

Zastavil až ve 28. kole, o dvě kola později než Max Verstappen, a o kolo později než Lando Norris i oba Mercedesy.

„Byl to zlomový bod mého závodu. Nerozhodli jsme se správně a potřebujeme si to pořádně zanalyzovat. Nevěděl jsem, kolik času jsem reálně ztrácel tím, že jsem zůstal na trati. Při dvojitém pitstopu bychom také ztratili spoustu času, proto jsem chtěl zůstat venku. No celé to rozhodnutí prostě bylo špatné,“ řekl Oscar Piastri.

Přečtěte si ve vysílačkovém přepisu, jak probíhala komunikace mezi pilotem a jeho inženýrem Tomem Stallardem ve zlomových okamžicích.

26. kolo:
Oscar Piastri: Myslím si, že jsme blízko k intermediálkám. Jsme blízko k intermediálkám.
Tom Stallard: Měli bychom zastavit, pokud Lando zůstane na trati?
Oscar Piastri: Ano!
Oscar Piastri: Stále je to těžké přesně vědět. Podle mě bychom měli pokračovat.
Tom Stallard: Déšť v pitlane se drží na stejné intenzitě.

27. kolo:
Tom Stallard: Verstappen v boxech.
Tom Stallard: Ricciardo ztratil čas v deváté zatáčce a v esíčkách (Ricciardo měl od 26. kola obuté intermediálky, pozn. red.)
Tom Stallard: Déšť v pitlane na úrovni 1,5.
Oscar Piastri: Dejte mi vědět…
Tom Stallard: Verstappen je na intermediálkách rychlejší.
Oscar Piastri: OK. O kolik? A co Lando?
Tom Stallard: Lando zastavuje. Navrhuji zůstat venku.
Oscar Piastri: OK.
Tom Stallard: Teploty předních pneumatik jsou na limitu.

28. kolo:
Tom Stallard: Mercedesy udělaly dvojitý pitstop. V tomto kole bychom měli jet do boxů.
Oscar Piastri: Ano.

Jak si tedy můžete přečíst, Piastrimu chyběla klíčová informace, kolik času ztrácel například vůči Verstappenovi. Proto se po pitstopu propadl daleko za čelní příčky a ztratil kvantum drahocenného času. „Viděl jsem na volantu, že Lando byl ve chvíli, kdy jsem odbočil do boxů, za mnou jen pět sekund. Okamžitě mi bylo jasné, že mám problém. V podstatě hned mi bylo jasné, že to byl špatný krok,“ pokračoval australský pilot.

Ne poprvé se stalo, že McLaren nevydařenou strategií zahodil lepší výsledek. „Jsem zklamaný. Myslím si, že já i Lando cítíme, že jsme mohli vyhrát. Měli jsme rychlé auto za všech podmínek, v dešti jsme přímo létali. Je bolestivé, když vidíme, že jsme byli tak blízko.“

O to horší je, že Piastri je často ten z dvojice, kdo na takové situace doplatí ještě výrazněji. Je to však dáno i skutečností, že většinou startuje až za týmovým kolegou, je tedy ještě náchylnější k ne ideálním rozhodnutím či strategii.

„Zažili jsme příliš mnoho víkendů, ze kterých jsme odešli s vědomím, že jsme měli dosáhnout mnohem lepšího výsledku. My jsme už zvládli tu nejtěžší část – máme velmi rychlé auto, dnešní tempo bylo fenomenální. Potenciál pro vítězství tady je, jen ho potřebujeme i využít,“ uzavřel Oscar Piastri.

Související zprávy

Diskuze