logo F1zpravy.czF1online.sk

Vasseur o problémech Ferrari: Čelili jsme tomu už loni

Charles Leclerc
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík10. 7. 2024

Ferrari spadlo po slavném vítězství na Velké ceně Monaka do negativní spirály. Nasazená vylepšení nefungovala a tým hledá cestu ze slepé uličky. Pátrání pokračovalo i v Silverstonu. Bohužel, podle slov šéfa Frédérica Vasseura neúspěšně.

Ferrari zažilo v prostřední části sezóny nevídaný propad výkonnosti. Po Monaku to vypadalo víc než dobře, ale po Silverstonu je situace velmi nelichotivá. Nejhorší na tom ovšem je, že ani samotný tým neví, co se to vlastně děje.

„Stejné situaci jsme čelili už loni, dokonce ve stejné fázi sezóny – Silverstone, Budapešť, Spa. Negativní trend jsme zastavili v Zandvoortu, když jsme dobře prozkoumali situaci a napravili problémy. V následujících víkendech jsme se vrátili do boje,“ vzpomíná Frédéric Vasseur na svoji první sezónu s Ferrari.

„Na této situaci je velmi náročné, že nemáte k dispozici pořádné testy, díky kterým byste to napravili, nebo alespoň porozuměli problému. Pro tým je velmi náročné, když musí obětovat páteční tréninky. Ztratíte tím důležitý čas, abyste se soustředili na střednědobý horizont,“ vysvětlil Vasseur.

Přesně v této situaci se Ferrari ocitlo i v Silverstonu. Charles Leclerc prakticky obětoval svou páteční přípravu a jezdil s novým balíčkem. Carlos Sainz prováděl srovnávací testy se starým a pokračoval s ním i v sobotu. „Věřte mi, pro celý tým je to těžké, protože už na začátku víkendu víte, že se dobrovolně vystavujete do náročné situace,“ řekl Vasseur.

„Známe to z minulosti, i když tento víkend to bylo kvůli počasí ještě náročnější a v sobotu ráno jsme jezdili na mokrých pneumatikách. Před víkendem jsme to předpokládali a podle mě jsme se rozhodli správně,“ dodal šéf Ferrari.

Nevěděli jsme, jak se tým před sobotou nakonec rozhodl. Později však vyšlo najevo, že Charles Leclerc se vrátil ke staré specifikaci monopostu, odjel s ní jeden volný trénink na vodě a poté nastoupil do kvalifikace. Z jezdeckého pohledu šlo o nepříjemnou situaci a výsledek mluvil sám za sebe.

Nejhorší na tom ale je, že Ferrari stále nemá odpovědi. „Korelace při vyhodnocování úrovně přítlaku je v pořádku. Pro všechny je to otazník a poskakování se někdy prostě objeví jako tady,“ řekl Vasseur.

„Je těžké dosáhnout nějaké korelace, když auto neposkakuje ve větrném tunelu. Máme měřidla a nemůžete předvídat, že s jedním dílem budete poskakovat víc než s druhým,“ dodal Fred.

Související zprávy

Diskuze