logo F1zpravy.czF1online.sk

Hülkenberga po skalpu Ferrari těší novinky na autě: Okamžitě jsem cítil zlepšení

Nico Hülkenberg
© Martin Trenkler
Milan Kubala
Milan Kubala6. 7. 2024

Nico Hülkenberg nadále ukazuje, že Audi učinilo velmi dobré rozhodnutí, když mu nabídlo smlouvu. Německý závodník je ve Formuli 1 možná poněkud nedoceněný, ale opět se dokázal probojovat do třetí části kvalifikace a dokonce porazit obě Ferrari. Zásluhu na tom má i Haas, který vyprodukoval povedený balík novinek.

Ferrari chtělo původně představit nové komponenty ve Velké Británii. Nakonec se to díky snaze celé továrny podařilo urychlit a viděli jsme je už ve Španělsku, ale pro italský tým to znamenalo jen zažít zklamání o dva týdny dříve než podle původního harmonogramu. O velké obrození se nepostaral ani návrat ke specifikaci z Imoly.

Italský tým by si mohl brát příklad z Haasu, který v minulosti neměl moc dobrý sezónní vývoj, ale tentokrát mu to podle Nica Hülkenberga skvěle vyšlo. „Z minulého týdne se mi podařilo přenést si formu do tohoto,“ potěšil se ze šestého místa. „Myslím si také, že novinky, které jsme představili ve druhém pátečním tréninku, dotáhly ten zbytek.“

Hned ve druhém tréninku prý bylo cítit rozdíl. „Měly velký efekt, okamžitě jsem cítil ty zisky. To je velmi dobré, protože to není vždy pravidlo. Tým odvedl dobrou práci, jsem velmi šťastný.“

Hektický byl jen úvod kvalifikace, na což doplatil Kevin Magnussen. Haas se rozhodl vyčkávat a nejít na trať spolu s ostatními. Magnussen na intermediálkách nestihl dokončit svůj pokus a na suchých gumách už nedokázal zajet dostatečně dobrý čas na postup.

Jediný pokus měl i Nico Hülkenberg, ale na rozdíl od kolegy mu to stačilo. I to poukazuje na jeho kvality a schopnost rychle se adaptovat. „V první části kvalifikace to bylo příliš těsné, abychom se mohli uvolnit. Měli jsme jen jedno kolo po červené vlajce, po Checovi a s tím, jak to bylo celé načasované. Nebyli jsme synchronizováni s ostatními, což bylo trochu na hraně. Nehledě na to to byla dobrá a čistá kvalifikace.“

„Cítím sebedůvěru, která mi umožňuje zajet taková kola, i když mám jen jeden pokus. Takhle mě to baví, vždy se toho snažím co nejdéle držet. Nefunguje to tak vždy, takže musíte toho využít, dokud to máte v sobě,“ pousmál se pilot Haasu, který v kvalifikaci odjel jen sedmnáct kol. Ostatní piloti, kteří postoupili do Q3, jich mají na kontě alespoň 22.

Tato šetrná jízda v sobotu přinesla ovoce a v americkém týmu jsou zvědaví, zda se jim ze šestého místa podaří bodovat. Hülkenberg počítá s tím, že spadne minimálně na osmou příčku. To ostatní bude záviset na jeho výkonu i rychlosti úhlavního nepřítele, který sídlí jen pár stovek metrů od hlavní silverstonské brány.

„Určitě můžeme zabojovat o body. V první desítce jsou i Astony, které budou zřejmě našimi hlavními soupeři,“ dodává Hülkenberg. „Za námi je i Ferrari, ale neumím si představit scénář, podle kterého bychom je dokázali udržet za sebou. V závodě mají nad námi velkou výhodu. Určitě jsme však ve hře o body.“

Související zprávy

Diskuze