Norris nechápe pravidla o traťových limitech: Max se ani nepokusil vejít do zatáčky
Další kontroverzní podkapitola Velké ceny Rakouska, která však zůstala poněkud přehlédnuta vzhledem k pozdější kolizi Landa Norrise s Maxem Verstappenem. Toto téma by však mělo být adresováno, protože pilot Red Bullu opustil trať, získal výhodu a mohl si ji ponechat, zatímco jezdec McLarenu opustil trať, nezískal výhodu a připsali mu to jako čtvrté porušení traťových limitů.
Tato událost poukázala na mezeru při současném posuzování traťových limitů. Verstappen v souboji s Norrisem opustil trať a vrátil se na první místo. Nezdálo se přitom, že vyvinul obrovské úsilí, aby zůstal mezi bílými čarami.
Právě tyto dva souboje matou Landa Norrise. Co udělal špatně? A co udělal Verstappen dobře, že tyto dva incidenty měly odlišné vyústění? Britský závodník by rád dostal odpovědi. „Upřímně si myslím, že Max se mohl vejít do zatáčky, ale on se o to ani nepokusil, což je podle mě ten nejdůležitější faktor,“ prohlásil Norris na tiskové konferenci před britskou GP.
„Nevytlačil jsem ho z trati. Nebylo to tak, že bychom byli bok po boku a já bych ho vytlačil ven. Jednoduše si vybral nejsnazší cestu,“ pokračoval britský závodník, který doufá, že brzy dostane nějaké odpovědi.
„Je to komplikované a nedá se to jednoduše posoudit, ale výsledek měl být odlišný. Právě tomuto ze všeho asi nejméně rozumím. Na výjezdu ze zatáčky měl spoustu místa. Ve skutečnosti to byl on, kdo opustil trať a získal výhodu, zvláště když jsem ho vůbec nevytlačil,“ řekl Norris, který by podle vlastních slov rád dostal nějaké „vysvětlení“ a „konzistenci do budoucnosti“.
Nakonec to však byl on, kdo dostal trest za traťové limity. V souboji s Verstappenem totiž opustil trať počtvrté, a to znamenalo pětisekundový trest. Ve skutečnosti však opustil trať při souboji o pozici a nabytou výhodu vrátil i s úrokem, takže nechápe, proč pravidla odrazují jezdce, aby se vrhali do tvrdých soubojů, čímž riskují další trest.
„Okamžitě jsem vrátil pozici Maxovi, čímž jsem ztratil pravděpodobně jednu nebo jeden a půl vteřiny. Ve skutečnosti jsem tedy ztratil,“ připomíná Norris.
„Pokud nechcete, abychom závodili; pokud nechcete, abych se při každé příležitosti pokusil o manévr, tak jsou tato pravidla… jsem si jist, že se už o tom začalo mluvit, protože je rozdíl, když opustíte trať a získáte výhodu. Právě to získání výhody je nejdůležitější část,“ dodal Norris.