Norris se podle Marka choval „pateticky“. Domů neletěli spolu
Velká cena Rakouska je za námi a po jejím skončení se, paradoxně, zdálo, že Helmut Marko je hlasem rozumu v táboře Red Bullu. Rakušan po závodě pro německou Sky řekl, že tým možná měl zasáhnout, protože Norris měl na kontě čtyři překročení traťových limitů. Podle jeho slov bojovali oba piloti zbytečně tvrdě. Po skončení víkendu se však v rozhovoru pro OE24 vrátil „starý dobrý“ Helmut Marko.
Rakušan v rozhovoru pro OE24 zkritizoval Landa Norrise za jeho chování ve vysílačce. Označil ho za nezkušeného závodníka, který zatím neumí bojovat na čele, a jelikož Lando neletěl s Verstappenem domů, měl jeho pilot alespoň klid. Na druhé straně tvrdí, že oba muži si o celé záležitosti popovídají.
Když Marko dostal od reportéra otázku na jeho pozávodní vyjádření, podle kterého byla srážka obou pilotů zbytečná, poradce Red Bullu ve své reakci otočil. „Norris se ve vysílačce choval pateticky. Tyto věci se však stávají a já bych to označil za závodní incident, i když spíše to byl Norris, kdo překročil hranici,“ prohlásil Marko.
Na otázku, zda v incidentu sehrála roli i nezkušenost britského závodníka, odpověděl: „Rozhodně.“
Co tedy bude s přátelstvím Norrise a Verstappena? Oba byli dosud samé úsměvy a legrace, ale Lando nasadil po závodě vážnou tvář a čekal na vyjádření od Maxe. Můžeme tedy očekávat, že v Silverstonu budou emoce ještě více vybičované.
„Vyjádření od Norrise, že Max by se měl omluvit, příliš nepomohla. Oba se však setkají a promluví,“ řekl Marko, podle kterého z Rakouska výjimečně neletěli spolu domů. „Obvykle letí spolu, ale v tomto případě cestovali odděleně. Max tak alespoň měl tichý let domů.“
Red Bullu se nedělní závod vymkl zpod kontroly po vlastních chybách. Zatímco v předchozích týdnech vyhrávali tým a Verstappen hlavně díky vlastní bezchybnosti, v tomto případě se dopustili chyb Red Bull i jeho jezdec.
„Začalo to nevydařenou zastávkou v boxech. Max neměl s těmi pneumatikami dostatek přilnavosti a Norris byl najednou v dosahu DRS za ním. Provedli jsme 50 zastávek v boxech za asi dvě vteřiny a některé z nich znamenaly rozdíl mezi vítězstvím a porážkou. Nikdo není na vině. Max měl použité pneumatiky a přilnavost se najednou vypařila. Nevyšel mimo trať, jen ztratil čas ve čtvrté zatáčce,“ řekl Marko.