logo F1zpravy.czF1online.sk

Verstappen se (zatím) neomluví. I on má výhrady vůči chování Norrise

Max Verstappen
© Getty Images / Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík30. 6. 2024

Konec velkého kamarádství a začátek velké rivality? Velká cena Rakouska byla svědkem pravděpodobně největšího dramatu v dosavadním průběhu sezóny. Dlouho to přitom vypadalo, že nás čeká velká nuda, ale jak řekl Alain Prost: „Dokud se neodmává šachovnicovou vlajkou, stát se může cokoliv, a pravděpodobně se i stane.“

Bratrovražedná válka mezi velkými kamarády trvala téměř patnáct kol. Netvrdíme, že za tu dobu se z nejlepších přátel stali největší nepřátelé, ale rozhodně se stali velkými rivaly. Zvláště Lando Norris měl po závodě krev v očích.

Podle dostupných faktů na to má právo. Komisaři totiž rozhodli jasně: Verstappen je vinen ze způsobení kolize. Obvinění však sahají ještě dále. Norris i bývalí piloti, dnes v roli televizních expertů, obviňují pilota Red Bullu ze změny směru při brzdění. Kdysi tím byl pověstný a právě kvůli němu se před lety změnila pravidla. Dnes je něco takového zakázáno, ale Verstappen rozhodně popírá, že by se v Rakousku dopustil takového jednání.

„Z vnějšího pohledu je těžší postřehnout, kdy začínám brzdit. Vím, že v minulosti si na to lidé neustále stěžovali, ale dnes pokaždé pohnu volantem dříve, než se dotknu brzdy. Když brzdím, mám volant rovně. Z vnějšího pohledu se vždycky snadno řekne, že jsem měnil směr při brzdění, ale jezdec v kokpitu nejlépe ví, co dělá,“ prohlásil Verstappen rozhodně pro televizi Sky.

„Každý má právo na svůj názor, ale s autem jezdím já a já jsem ten, kdo má všechno pod kontrolou. Jak jsem řekl, každý má svůj vlastní názor, ale z vnějšího pohledu je to vždy snadné soudit a komentovat. Je mi to jedno, takové věci se stávají,“ dodal nizozemský závodník.

Ani on však nezůstal tiše a také on uštědřil svému soupeři kritiku za jeho styl jízdy. Norris to v Rakousku nejednou zkoušel do třetí zatáčky z velké dálky. Udělal to v sobotním sprintu a zopakoval to i v neděli. V jednom případě se nevešel do zatáčky, překročil bílou čáru a dostal trest za opakované překračování traťových limitů.

„Mám pocit, že někdy to tam posílá z velké dálky a pozdě brzdí, takže se nevejde do zatáčky a pokračuje rovně. V jednom případě jsem musel jet mimo trať a objet ten žlutý klobásový obrubník, jinak bychom se srazili. Myslím si, že zčásti za to může tvar zatáčky, která s sebou přináší i takové problémy. Sám jsem to zažil, když jsem byl v jeho pozici. Nikdy není hezké, když se srazíte,“ řekl Verstappen.

Lando však po závodě hodně penil a dokonce veřejně žádal Maxe o omluvu. „Nevím, bude to záviset na tom, co řekne. Pokud řekne, že neudělal nic špatného, ​​tak ztratí můj respekt. Pokud přizná, že udělal něco trochu hloupého a vrazil do mě, byl trochu bezohledný, tak si trochu mého respektu zachová. Těžko to překousnout, když bojujete o vítězství. Já jsem se snažil být férový, on ne,“ prohlásil Norris.

To jsou velmi silná slova, ale Verstappen při konfrontaci s nimi nezpanikařil a neomluvil se. Naopak působil velmi klidně. S komfortním náskokem v šampionátu, třemi tituly a obrovskými zkušenostmi nemá důvod k panice. Kromě toho, nečelí poprvé otázkám o svém chování na trati.

„Musím se zpětně podívat, jak nebo proč jsme se srazili. Samozřejmě, že si o tom promluvíme. Je nešťastné, že k tomu došlo,“ odpověděl Max stroze na Landovy námitky.

Max: Způsobili jsme si to sami

Ten také odmítl tvrzení, že v současnosti je pod větším tlakem ze strany konkurence. Místo toho jej mrzí množství chyb, ke kterým došlo v průběhu závodu. Po bezvadných výkonech v posledních týdnech se zmýlil on i jeho tým. Maxovi se po závodě nezamlouvala strategie, tým zaváhal při přezouvání pneumatik a nakonec se chyby dopustil i on sám ve výjezdovém kole, čímž v podstatě daroval Norrisovi DRS.

„Určitě nejsem pod větším tlakem. Měl jsem spoustu soubojů v mé kariéře,“ prohlásil Verstappen. „Tento incident je však jen jedna část. Udělali jsme spoustu chyb, od strategie po nezdařené zastávky v boxech. Právě to je na tom nejhorší, že jsme se sami dostali do této pozice a v podstatě jsme si to zapříčinili sami.“

„Auto se chovalo velmi zvláštně. První stint nebyl špatný, ale poté se jízda neustále zhoršovala a zhoršovala. Musíme tedy prozkoumat i monopost, jestli se něco nepokazilo,“ dodal Max.

Související zprávy

Diskuze