Verstappena nezastavily ani problémy s motorem. Tempo Mercedesu a McLarenu neznáme
První trénink na Velkou cenu Rakouska je za námi. Něco naznačil, ale neprozradil všechno. Nejrychlejší čas sice zajel Max Verstappen, ale kvůli problémům v závěru kvalifikace netušíme, jaké je skutečné tempo jeho úhlavních nepřátel z McLarenu a Mercedesu.
Max Verstappen v prvním tréninku zaknihoval kolo na úrovni 1:05,685 a výkon Oscara Piastriho překonal o 0,276 sekundy, což je na tak krátké trati poměrně velký časový rozdíl. Pokud by byl Red Bull Ring podobně dlouhý jako belgické Spa, rozestup by byl až na úrovni čtyř a půl desetiny.
Red Bull měl přitom uprostřed tréninku menší technické problémy. Pohonná jednotka Maxe Verstappena se náhle vypnula a on zastavil na cílové rovince. Naštěstí ho maršálové zatlačili zpět do garáže a tým mohl pohonnou jednotku restartovat, po čemž monopost opět ožil a Nizozemec pokračoval ve své jízdě. Red Bull prozradil, že šlo o chybu senzoru.
Týmy se do 60minutových jízd pokusily vtěsnat alespoň krátké závodní simulace, do kterých se pustily po přerušení. Po pár kolech však měli všichni ještě na plánu také kvalifikační jízdy, které připadly na poslední minuty.
Přesněji řečeno, podařilo se to většině. Lewis Hamilton v pátek neměl obuty měkké pneumatiky ani na jedno jediné kolo, George Russell zase kvalifikační simulaci musel přerušit ve čtvrté zatáčce kvůli provozu. Pomalému Sauberu ironicky ukázal palec nahoru.
Oscar Piastri v závěru tréninku jezdil s flow-vis nátěrem na svém monopostu a Verstappenovi nestačil. Zato Lando Norris měl rozjeté velmi slušné kolo a jen v prvním sektoru měl téměř desetinu k dobru na Maxe Verstappena. Následně však nezvládl průjezd čtyřkou, ocitl se ve štěrku a měl hotovo.
Tréninková druhá řada patří dvojici z Ferrari, která zatím rychlostně neoslnila. Režie přímého přenosu nám po jízdách na tvrdé směsi nabídla srovnání Lewise Hamiltona s Charlesem Leclercem v první zatáčce, kde britský jezdec i brzdil později, i byl na výjezdu rychlejší než Ferrari. Stříbrné šípy se zdály být v lepší formě.
Lewis Hamilton i přesto, že měl celou dobu obuté tvrdé pneumatiky, obsadil páté místo před zvedajícím se Alpinem s Estebanem Oconem. Lance Stroll hájil barvy Aston Martinu na sedmé příčce před Russellem, Cunodou a Alonsem.
Júki Cunoda během dnešních jízd nebyl moc spokojený s ovládáním svého auta a žádal tým o výměnu sloupku řízení. To se však uprostřed tréninku nedá stihnout, takže k této výměně dojde až o přestávce. V italském týmu budou věřit, že to nebude mít velký vliv na dnešní první část sprintové kvalifikace.
1. trénink - GP Rakouska 2024
Jezdec | Tým | Čas | Ztráta | Kola | |
---|---|---|---|---|---|
1. | Max Verstappen | Red Bull | 1:05,685 | 28 | |
2. | Oscar Piastri | McLaren | 1:05,961 | +0,276 | 32 |
3. | Charles Leclerc | Ferrari | 1:06,055 | +0,370 | 31 |
4. | Carlos Sainz | Ferrari | 1:06,128 | +0,443 | 31 |
5. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:06,254 | +0,569 | 39 |
6. | Esteban Ocon | Alpine | 1:06,297 | +0,612 | 30 |
7. | Lance Stroll | Aston Martin | 1:06,384 | +0,699 | 27 |
8. | George Russell | Mercedes | 1:06,386 | +0,701 | 32 |
9. | Júki Cunoda | RB | 1:06,579 | +0,894 | 30 |
10. | Fernando Alonso | Aston Martin | 1:06,603 | +0,918 | 30 |
11. | Pierre Gasly | Alpine | 1:06,734 | +1,049 | 28 |
12. | Sergio Pérez | Red Bull | 1:06,783 | +1,098 | 24 |
13. | Lando Norris | McLaren | 1:06,880 | +1,195 | 30 |
14. | Kuan-jü Čou | Stake | 1:06,919 | +1,234 | 28 |
15. | Valtteri Bottas | Stake | 1:06,925 | +1,240 | 29 |
16. | Daniel Ricciardo | RB | 1:06,962 | +1,277 | 31 |
17. | Nico Hülkenberg | Haas | 1:06,966 | +1,281 | 31 |
18. | Alex Albon | Williams | 1:06,995 | +1,310 | 28 |
19. | Kevin Magnussen | Haas | 1:07,145 | +1,460 | 31 |
20. | Logan Sargeant | Williams | 1:07,259 | +1,574 | 29 |
- Štítky
- GP Rakouska 2024