Čtyři týmy a jen 15 setin vteřiny. Třetí trénink však poznamenala i zbytečná nervozita
Vše nasvědčovalo tomu, že to bude další ospalý trénink v Barceloně. Když však na konci obuli piloti měkké pneumatiky, pochopili jsme, jak vyrovnané to ve skutečnosti je. Jezdci čtyř různých týmů se totiž vešli do 15 setin vteřiny. Třeba však říci, že to nebylo všechno ze třetího tréninku.
Prvních 45 minut se toho v Barceloně opravdu moc nedělo. Týmy si vyzkoušely nějaké kvalifikační i závodní simulace. Zaujal například Lando Norris, který se držel na druhém místě s časem, který zajel na středně tvrdých pneumatikách (nejblíže k němu byl na této směsi Verstappen se ztrátou asi šesti desetin), ale jinak bylo jako obvykle těžké číst něco z výsledkové listiny.
Týmy však nezklamaly a v posledních deseti minutách poslaly piloty na trať na měkkých pneumatikách. Rozhodovaly maličkosti a nejmenší chyby. Nejrychlejší čas patří domácímu miláčkovi Carlosi Sainzovi, který vede o centimetry. Druhý Lando Norris ztratil 0,03 vteřiny, třetí Charles Leclerc 0,037 vteřiny, čtvrtý Max Verstappen 0,07 vteřiny a pátý George Russell 15 setin vteřiny.
Před kvalifikací je tedy vše naprosto otevřené, ale možná nám do jejího dění promluví komisaři. Závěr tréninku totiž poznamenala naprosto zbytečná nervozita, která může přijít velmi draho zvlášť Charlese Leclerca.
Nejprve však na slovíčko k Lancovi Strollovi. Tomu se v páté zatáčce připletl do cesty Lewis Hamilton. Ten se ve vysílačce okamžitě omlouval, dokonce soupeři mával na znak omluvy. „Moje chyba, neviděl jsem ho,“ řekl Lewis. Vytočený Stroll však svého soupeře vyvezl téměř mimo trať a došlo i ke kontaktu. Z Mercedesu odletěl nějaký karbonový úlomek a jak víme, tyto věci nejsou vůbec levné. Komisaři si následně předvolali oba muže na kobereček.
Pilot Ferrari Charles Leclerc však ještě více ztratil nervy a ještě víc ho může mrzet jeho zkrat. Monačan jezdil na opotřebovaných gumách, nezlepšoval se, když mu v nájezdu do šesté zatáčky poněkud zavazal Lando Norris. Rozčilený Leclerc dupl na brzdu a zatočil do Norrise. I v tomto případě došlo ke kontaktu a chcete-li definici nebezpečné jízdy, tak toto je dobrý příklad. I Leclerc s Norrisem se postaví před komisaře a Monačan bude doufat, že budou milostiví. I když mu soupeř trochu překážel, šlo o naprosto neadekvátní a zbytečnou reakci.
Kvalifikace začíná v 16:00.
3. trénink - GP Španělska 2024
Jezdec | Tým | Čas | Ztráta | Kola | |
---|---|---|---|---|---|
1. | Carlos Sainz | Ferrari | 1:13,013 | 19 | |
2. | Lando Norris | McLaren | 1:13,043 | +0,030 | 14 |
3. | Charles Leclerc | Ferrari | 1:13,050 | +0,037 | 18 |
4. | Max Verstappen | Red Bull | 1:13,087 | +0,074 | 24 |
5. | George Russell | Mercedes | 1:13,164 | +0,151 | 20 |
6. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:13,359 | +0,346 | 26 |
7. | Sergio Pérez | Red Bull | 1:13,723 | +0,710 | 19 |
8. | Alex Albon | Williams | 1:13,753 | +0,740 | 14 |
9. | Fernando Alonso | Aston Martin | 1:13,786 | +0,773 | 21 |
10. | Oscar Piastri | McLaren | 1:13,907 | +0,894 | 14 |
11. | Esteban Ocon | Alpine | 1:13,950 | +0,937 | 18 |
12. | Pierre Gasly | Alpine | 1:13,964 | +0,951 | 14 |
13. | Nico Hülkenberg | Haas | 1:13,975 | +0,962 | 20 |
14. | Valtteri Bottas | Stake | 1:14,024 | +1,011 | 19 |
15. | Kevin Magnussen | Haas | 1:14,074 | +1,061 | 27 |
16. | Daniel Ricciardo | RB | 1:14,161 | +1,148 | 17 |
17. | Lance Stroll | Aston Martin | 1:14,254 | +1,241 | 16 |
18. | Júki Cunoda | RB | 1:14,420 | +1,407 | 22 |
19. | Kuan-jü Čou | Stake | 1:14,572 | +1,559 | 17 |
20. | Logan Sargeant | Williams | 1:14,729 | +1,716 | 12 |
Live
- Štítky
- GP Španělska 2024
- video