logo F1zpravy.czF1online.sk

Všichni ostatní mají nějakou slabinu, ale McLaren ne, vysvětluje Sainz

Lando Norrisv
© Martin Trenkler
Milan Kubala
Milan Kubala24. 6. 2024

Ve Wokingu mohou být pyšní na svou práci. Během jednoho roku dokázali přetvořit „ošklivé káčátko“, které mělo problém postoupit do Q2, na krásnou labuť. Monopost MCL38 je rychlý na každém typu okruhu a nemá žádné slabiny, míní Carlos Sainz.

Technické úseky, nerovnosti, obrubníky, maximálka, pomalé i rychlé zatáčky. Zdá se, jako by inženýři McLarenu našli pomyslný klíč k vítězstvím ve Formuli 1. Ty zatím z různých jiných důvodů nepřibývají, ale už jednoznačně můžeme mluvit o tak všestranném monopostu, jakým se nemůže pochlubit ani Red Bull. Samotný Helmut Marko označil auto papájových za „univerzální“.

„Popravdě si myslím, že nejkonzistentnější auto má v této chvíli McLaren,“ zamyslel se nad rozložením sil v padoku Carlos Sainz. „Red Bull se trápí na jistých tratích, stejně tak my. McLaren je rychlý všude.“

V Barceloně jsme se o tom mohli přesvědčit. „Jsou rychlí v pomalých zatáčkách, byli rychlí ve trojce a devítce, a docela nejrychlejší byli v páté zatáčce. Na McLarenu teď nevidím žádnou slabinu,“ prohlásil domácí závodník. „Z mého pohledu je Red Bull stále v čele, ale McLaren je rychlý všude, což je ohromující.“

Porovnáme-li si průměrné časy Maxe Verstappena a Landa Norrise z celé velké ceny, zjistíme, že papírově byl Red Bull o 0,025 sekundy rychlejší. Za touto hodnotou se však ukrývají i četné souboje Landa Norrise, které musel svést po zastávce v boxech.

V posledním stintu oba piloti jezdili takříkajíc o samotě a navíc na identických pneumatikách – v cíli měli sady obou z nich odjetých přesně 22 kol. Výsledek? Rychlejší byl už Lando Norris, a to o 0,266 sekundy na kolo.

V Red Bullu jsou přesvědčeni, že kdyby Lando Norris neztratil čas v prvním stintu za Georgem Russellem, tak by v neděli vyhrál. „Kdyby měl Lando pozici na trati, bylo by těžké ho porazit,“ připouští Christian Horner. „Mezi nimi dvěma to bylo velmi těsné a nakonec byli nějakých osmnáct vteřin před zbytkem pole. Řekl bych, že Lando Norris se z pole ukazuje jako nejkonzistentnější vyzyvatel.“

Jedna věc stojí za zmínku také podle šéfa Red Bullu: McLaren má větší výhodu na konci stintů než na začátku. Vyhovuje mu tedy lehčí monopost, ale na druhé straně dobře pracuje s pneumatikami. „McLaren se zdál být rychlý a určitě to platí o závěru stintů, čehož si už pár závodů všímáme. Jejich degradace vypadá dobře.“

Šéf stáje Andrea Stella považuje monoposty McLarenu a Red Bullu za naprosto vyrovnané. „Závodní tempo bylo velmi podobné. Na konci jsme byli rychlejší díky čerstvějším pneumatikám. On byl zase rychlejší na startu, protože jsme byli za Russellem.“

„Zdá se však, že ta kvalifikační vyrovnanost výkonů se jakoby rozšířila i na závody, kde se tvoří rozdíly v závislosti na tom, jak pracujete s pneumatikami. Na trati, která klade takové nároky na pneumatiky a aerodynamiku, je to skvělá zpráva z hlediska pokroků, které jsme udělali ohledně výkonnosti auta,“ zhodnotil šéf Wokingu.

Související zprávy

Diskuze