Narazili jsme na strop, přiznává Stella

Zatímco v Rakousku McLaren dominoval, v Silverstone píšeme jiný příběh. Papájoví se v kvalifikaci museli sklonit před Maxem Verstappenem, a velmi blízko byla i obě Ferrari a George Russell. Co stojí za vyrovnáním pořadí na špičce?
Na čele jsme svědky minimálních rozdílů, kdy piloty umí i tisícinky posunout o několik míst nahoru či dolů. Nejinak tomu bylo v kvalifikaci, kdy první šestku dělily ani ne tři desetiny sekundy.
Mezi piloty McLarenu bylo jen 15 tisícin, oba však ztratili přes desetinu na Maxe Verstappena. Podle slov Andrea Stelly dostali piloti z monopostu maximum.
„Oscar dal v prvním pokusu v Q3 dohromady velmi silné kolo. Hned v hodnocení do vysílačky konstatoval, že si bude škrábat hlavu, kde by ještě mohl v závěru zrychlit. Snažil se o to velmi tvrdě, ale ztratil čas, protože bylo velmi náročné najít ještě něco navíc,“ přiznal šéf McLarenu.
Lídr šampionátu navíc po svém prvním kole v Q3 vyzval tým, aby zkontroloval levou část podlahy. V závěrečném sektoru s ní vyjel na obrubník, což ve vysokých rychlostech může způsobit poškození. Tým potvrdil, že Piastri měl v závěru menší výkonnostní hendikep. Tentokrát však na rozdíl od smůly v Rakousku se žlutou vlajkou mohl vinit jen sebe.
„Oscarovo auto bylo trochu poškozené, evidovali jsme ztrátu v oblasti aerodynamiky. I proto na některých místech tlačil až příliš, což při snížené aerodynamické efektivitě vedlo k tomu, že neměl velké šance zlepšit se ve svém druhém pokusu,“ pokračoval Stella.
I s menším poškozením to však Australanovi stačilo na týmového kolegu Landa Norrise, který se opět nevyhnul menším chybám a nenavázal na výbornou kvalifikaci z Rakouska.
„Lando byl v druhém pokusu velmi blízko Oscara. Oba naši piloti byli se svými kvalifikačními výkony spokojeni,“ zdůraznil italský inženýr, který prozradil zajímavou myšlenku. Suverénní lídr Poháru konstruktérů totiž jako by narazil v dnešní kvalifikaci na své současné limity.
„To, že naši jezdci byli tak blízko sebe, dokazuje, že dnes jsme zřejmě narazili na strop toho, na co auto mělo,“ uzavřel Andrea Stella.