logo F1zpravy.czF1online.sk

Narazili jsme na strop, přiznává Stella

Oscar Piastri a Lando Norris
© X/McLaren
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerlvčera 23:39

Zatímco v Rakousku McLaren dominoval, v Silverstone píšeme jiný příběh. Papájoví se v kvalifikaci museli sklonit před Maxem Verstappenem, a velmi blízko byla i obě Ferrari a George Russell. Co stojí za vyrovnáním pořadí na špičce?

Na čele jsme svědky minimálních rozdílů, kdy piloty umí i tisícinky posunout o několik míst nahoru či dolů. Nejinak tomu bylo v kvalifikaci, kdy první šestku dělily ani ne tři desetiny sekundy.

Mezi piloty McLarenu bylo jen 15 tisícin, oba však ztratili přes desetinu na Maxe Verstappena. Podle slov Andrea Stelly dostali piloti z monopostu maximum.

„Oscar dal v prvním pokusu v Q3 dohromady velmi silné kolo. Hned v hodnocení do vysílačky konstatoval, že si bude škrábat hlavu, kde by ještě mohl v závěru zrychlit. Snažil se o to velmi tvrdě, ale ztratil čas, protože bylo velmi náročné najít ještě něco navíc,“ přiznal šéf McLarenu.

Lídr šampionátu navíc po svém prvním kole v Q3 vyzval tým, aby zkontroloval levou část podlahy. V závěrečném sektoru s ní vyjel na obrubník, což ve vysokých rychlostech může způsobit poškození. Tým potvrdil, že Piastri měl v závěru menší výkonnostní hendikep. Tentokrát však na rozdíl od smůly v Rakousku se žlutou vlajkou mohl vinit jen sebe.

„Oscarovo auto bylo trochu poškozené, evidovali jsme ztrátu v oblasti aerodynamiky. I proto na některých místech tlačil až příliš, což při snížené aerodynamické efektivitě vedlo k tomu, že neměl velké šance zlepšit se ve svém druhém pokusu,“ pokračoval Stella.

I s menším poškozením to však Australanovi stačilo na týmového kolegu Landa Norrise, který se opět nevyhnul menším chybám a nenavázal na výbornou kvalifikaci z Rakouska.

„Lando byl v druhém pokusu velmi blízko Oscara. Oba naši piloti byli se svými kvalifikačními výkony spokojeni,“ zdůraznil italský inženýr, který prozradil zajímavou myšlenku. Suverénní lídr Poháru konstruktérů totiž jako by narazil v dnešní kvalifikaci na své současné limity.

„To, že naši jezdci byli tak blízko sebe, dokazuje, že dnes jsme zřejmě narazili na strop toho, na co auto mělo,“ uzavřel Andrea Stella.

Související zprávy

Diskuze