logo F1zpravy.czF1online.sk

Stella vyzývá svůj tým, aby nepolevil: Vítězství si třeba zasloužit

Lando Norris
© LAT Images/McLaren
Milan Kubala
Milan Kubalavčera 14:09

McLarenu to v aktuální sezóně jde téměř jako po másle. V obou šampionátech má utěšený náskok a může se soustředit jen na sebe. Šéf týmu Andrea Stella vyzývá svou stáj, aby přesně to také dělala a v žádném případě se neuspokojila se současnými výsledky.

Formula 1 je nekonečným bojem dvou stran. Lídři se snaží svůj náskok navýšit, pronásledovatelé ho zase smazat. McLarenu se tento rok daří si náskok přinejmenším udržovat. Kanadský balíček vylepšení dokonce pomohl i Landu Norrisovi, který už na Oscara Piastriho neztrácí tolik jako na začátku sezóny.

Na druhé straně jsme však byli svědky i jednoho klopýtnutí, když se piloti McLarenu v Kanadě srazili a Norris musel odstoupit. I bez této nehody by však McLaren zřejmě nevyhrál, což je podle Andrey Stelly jakýsi varovný prst pro celý tým.

„V Kanadě jsme viděli výkon, který ukázal, že jakmile trochu polevíte, přestanete vyhrávat. Vítězství nemáte garantovaná, vítězství si musíte zasloužit,“ vzkazuje Andrea Stella. „Musíte si je zasloužit svou přípravou a tvrdou prací.“

V zbývajících velkých cenách se proto McLaren pokusí navázat na vynikající výkony. „Další strategie vypadá tak, že budeme pokračovat v tom, co děláme. To neznamená jen snažit se sbírat stejné výsledky, ale mít stejné odhodlání, abychom maximalizovali potenciál, který máme k dispozici. Misí pro druhou část sezóny je pokusit se odvést maximum, abychom co nejlépe využili náš potenciál, nadále vyhrávali závody a naše fanoušky zásobovali emocemi.“

Stella: Křídla jsme nevybírali podle počasí

V Silverstone se to papájovým podařilo. Lando Norris a Oscar Piastri získali pro svůj tým závodní double a na krátkou červencovou dovolenou mohli odcházet velmi spokojení. Nejbližším soupeřům v obou šampionátech se totiž vzdálili.

Max Verstappen zaostal i proto, že Red Bull se rozhodl nasadit velmi malé zadní křídlo. Předpověď počasí červené býky zklamala. V neděli se objevil déšť.

„Když jsme si my vybírali zadní křídlo, nezamýšleli jsme se nad počasím v závodě,“ pokračoval Stella. „Pokusili jsme se vybrat takové křídlo, které bylo podle nás nejrychlejší na kvalifikaci a na závod. I na základě jejich vyjádření se domnívám, že Red Bull si vybral malé zadní křídlo i proto, aby dokázal vybalancovat zadní křídlo s tím předním.“

Lodivod McLarenu však zdůraznil, že neděle v Silverstone nebyla ani zdaleka jen o křídlech, ale velmi důležitou roli sehrály i pneumatiky. „Toto je teritorium Red Bullu, je to jejich volba. Nemyslím si však, že zadní křídlo je jediným důvodem, proč byste na vodě podali lepší nebo horší výkon. Souvisí to i s vaší prací s pneumatikami a jak dokážete udržovat v gumách teplo. V jedné fázi jsme byli o více než sekundu rychlejší a to rozhodně nezpůsobilo zadní křídlo. Souvisí to více s tím, jak nakládáte s pneumatikami,“ zdůraznil na závěr.

Související zprávy

Diskuze