McLaren se nechystá zvolnit ve vývoji. Stellu inspiruje Schumacherova sezóna 2004

Ačkoli jezdecký šampionát je velmi zamotaný, McLaren má už v boji o konstruktérský titul vybudovaný obrovský náskok. Jelikož pro stáje je nejdůležitější výsledek v Poháru konstruktérů, v McLarenu by teoreticky mohli začít uvažovat, že část zdrojů přesunou na vývoj příštího vozu. Andrea Stella však avizuje, že technické oddělení bude nadále bojovat na obou frontách.
V dosavadním průběhu sezóny byl McLaren nejsilnějším týmem. Vyhrál pět ze sedmi závodů a v čele šampionátu si vypracoval 132bodový polštář. Na tuto dominanci se však papájoví nechtějí spoléhat a rozhodně nepočítají s tím, že bude pokračovat. V konečném důsledku už i v Imole jsme viděli, že zlaté období papájového týmu v této sezóně se může chýlit ke konci.
„Když se bavíme o Miami, chápeme silné stránky monopostu MCL39. Celkově je to konkurenceschopný vůz, ale za jistých podmínek má nad zbytkem pole výhodu,“ vysvětluje Andrea Stella. „Tyto podmínky se velmi dobře projevily v Miami a na tamním okruhu, při těch rychlostech a venkovních teplotách. Velmi dobře však víme, že na jiných okruzích jako v Saúdské Arábii či Japonsku to byl jiný příběh. Všechno je o něco těsnější.“
Vývojová válka proto musí pokračovat. „Snad budeme schopni si v průběhu sezóny udržet tyto charakteristiky a tuto výhodu. K tomu však bude nutné monopost vyvíjet a vylepšovat, protože nikdo nečeká, nikdo nesedí se založenýma rukama. Vidíme, že naši soupeři na okruhy přinášejí vylepšení. My máme v plánu vylepšovat MCL39 a pokusíme se dosáhnout toho, aby našemu vozu vyhovovala ještě širší škála podmínek a rychlostí v zatáčkách.“
Andrea Stella se stal součástí McLarenu v roce 2015, když do britského týmu přestoupil z Ferrari. Dnes je dokonce šéfem tradiční stáje, ale stále vzpomíná na své časy ve Ferrari. Při šampionátové bitvě se mu vybavuje i sezóna 2004, kdy ve Ferrari pracoval s Michaelem Schumacherem.
Legendární Němec tehdy vyhrál dvanáct z úvodních třinácti velkých cen. „Musíme se vrátit do roku 2004: Vůz s Michaelem vyhrál dvanáct z prvních třinácti závodů. Ušel mu jen jeden, protože Michael havaroval s Montoyou v monackém tunelu, když byl Montoya ve skutečnosti o kolo pozadu a za safety carem. Jinak bychom vyhráli třináct závodů ze třinácti.“
Vzpomínka na Schumacherovu formu dnes motivuje Andreu Stellu. „Toto je laťka, kterou často motivuji dokonce i sám sebe. Tam bych se chtěl dostat. Nemyslím si však, že tento rok se stane něco takového,“ řekl ještě před závodem v Imole, který nakonec vyhrál Max Verstappen. McLaren v ideálním případě může vyhrát už jen jedenáct z prvních třinácti závodů.
„Čeká nás tvrdá práce, abychom to dosáhli v následujících letech,“ dodává k svým ambicím. „Ještě zaostáváme o pár kroků oproti těm, kteří tuto laťku nastavovali.“