logo F1zpravy.czF1online.sk

Věděli jsme, že technická direktiva nás neovlivní, říká Stella

Oscar Piastri, Lando Norris a Max Verstappen
© X/McLaren
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl31. 5. 2025

Pokud konkurence očekávala, že nová technická direktiva zasáhne McLaren, tak se dočkala, avšak v opačném duchu, než si přála. Britský tým v Barceloně v kvalifikaci deklasoval konkurenci a ještě více odskočil startovnímu poli.

Oscar Piastri nadělil třetímu Maxovi Verstappenovi přes tři desetiny sekundy, což v dnešní vyrovnané F1 představuje signifikantní rozdíl. Hned za lídrem šampionátu odstartuje jeho týmový kolega Lando Norris, který se v posledním pokusu nevyhnul menším zaváháním.

Zdá se, že nová technická direktiva nemá na McLaren negativní dopad. „Indikace, že nás technická direktiva neovlivní, nemá nic společného s výsledky, ale s údaji a technickými aspekty. V našich simulacích a číslech totiž přinesla extrémně malou změnu. Nevím, jak to bylo u ostatních. Diskuse o takových tématech bývají místy nafouklé, ale bez žádného reálného technického významu. Těšíme se z naší výkonnosti v Barceloně a věřím, že ji zužitkujeme v závodě,“ konstatoval Andrea Stella, šéf britské stáje.

Při pohledu na kvalifikační double McLarenu, pro tento tým první ve Španělsku od roku 1998, se přímo nabízí hovořit o úplně dokonalé sobotě. „V F1 není nikdy nic úplně perfektní. Vždy najdete věci, které se dají zlepšit. První a druhé místo je nejlepší možný výsledek. Rozdíl tří desetin je pro nás ujišťující, jeden z nejvýraznějších během této sezóny,“ pokračoval italský inženýr, který se zastavil u svých jezdců. „Oscar odjel brilantní kolo. Lando mohl něco získat v posledním pokusu, což se mu však nepodařilo.“

Na druhé straně, právě v Barceloně nebývá první startovací pozice vždy ta nejvýhodnější. Do první zatáčky je to poměrně daleko a vícekrát jsme tu viděli změnu pořadí hned po startu. „Nezapomínejte, že Russell minulý rok startoval čtvrtý a po prvním kole vedl. Do první zatáčky je to dálka, bude to tam zajímavé nejen z našeho pohledu. Pole position na této trati neznamená, že budete na čele i po úvodním kole,“ prohlásil šéf McLarenu.

McLaren vstupoval do kvalifikace a zbytku víkendu s alokací pneumatik 5-1-1, čili zvolil pět měkkých sad a po jedné ze střední a tvrdé. V případě očekávané dvouzastávkové strategie se tedy přiklonil i k použití nejměkčí směsi C3. Výhodou je, že Piastri i Norris minuli v Q1 i Q2 vždy jen jedny čerstvé pneumatiky, takže si něco pošetřili i na závod.

„Jednozastávková strategie zní dost ambiciózně. Degradace je vysoká, stejně jako teploty vzduchu i trati. V trénincích jsme viděli, že pneumatiky rychle ztrácely výkon. Očekáváme více než jednu zastávku a zajímavý závod. Auta, která budou nejlepší v managování pneumatik, budou mít výhodu,“ uzavřel Andrea Stella.

Související zprávy

Diskuze