logo F1zpravy.czF1online.sk

V McLarenu věří, že nové zavěšení vyřešilo Norrisovy problémy

Lando Norris
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 11:56

McLaren si od začátku sezóny pohrává s řešením předního zavěšení. Do Kanady přivezl tým novou specifikaci tohoto nesmírně důležitého kusu monopostu MCL39. Experimenty pokračovaly i v Rakousku. Na obou těchto závodech jezdil s novou specifikací pouze Lando Norris, čímž se v podstatě potvrdilo, že oba jezdci mají odlišné požadavky na chování přední nápravy svého monopostu.

Zdá se, že každý z pilotů bude až do konce sezóny jezdit s vlastní specifikací předního zavěšení. Pokud jsou zveřejněné informace správné, Oscar Piastri nové přední zavěšení zkoušel, ale nakonec ho odmítl, zatímco Lando Norris s ním pokračoval.

Britský závodník od začátku sezóny naznačoval, že na monopostu MCL39 mu něco nesedí. To měl být důvod, proč se od úvodu cítil komfortněji Oscar Piastri. Inženýři ve Wokingu hledali řešení a podle jejich šéfa ho také našli. „Nejdůležitější novinka pro nás je, že zřejmě jsme našli způsob, jak pro Landa získat lepší pocit z přední nápravy,“ řekl novinářům Andrea Stella.

„Myslím si, že jsou pryč některé problémy a výhrady, které zmiňoval na začátku sezóny. Můžeme vidět, že Lando se cítí komfortněji, což jsou skvělé zprávy,“ dodal italský inženýr.

Zdá se tedy, že v týmu se rozhodli vyhovět oběma pilotům, což ve Formuli 1 určitě není běžné. Většinou se vybírá jeden vývojový směr a rozvíjí se jeden koncept. Samozřejmě, je sporné, jak velké jsou rozdíly, protože v detailech se monoposty jednoho týmu mohou lišit. Inženýři však nemají příliš rádi, když hardware obou aut není stejný, protože to komplikuje analýzu dat.

„Odlišná nastavení předního zavěšení nekomplikují vyhodnocování dat ani porovnávání výkonnosti obou aut nebo výkonů pilotů. To není problém,“ odmítl Stella. „Pokud to způsobuje určité problémy, tak z logistického pohledu, protože potřebujeme různé specifikace dílů, které vozíme na závod.“

„Momentálně zvažujeme, zda by některé z řešení pro Landa mohly být v budoucnu přínosné i pro Oscara. Tuto možnost ještě vyhodnocujeme,“ dodal Stella.

Šéf McLarenu ale zároveň připustil, že Piastri nemá důvod cokoli měnit. Oba jezdci pravděpodobně dokončí sezónu s odlišnými konstrukcemi zavěšení. „Oscar měl od začátku sezóny dobrý vztah s autem. Existuje šance, že tyto rozdíly mezi monoposty zůstanou nezměněny do konce sezóny,“ uvedl italský inženýr.

Související zprávy

Diskuze