logo F1zpravy.czF1online.sk

Pérez bere vypadnutí na sebe, brzy se chce vrátit zpět do formy

Sergio Pérez so zničeným autom
© X/F1
Milan Kubala
Milan Kubala10. 6. 2024

Sergiovi Pérezovi se to začíná nabalovat. Po nelehkých víkendech v Imole a Monaku se mu ze dna nepodařilo odlepit, dokonce ani neviděl šachovnicovou vlajku. Mexičan však neztrácí naději, že se ještě všechno obrátí na dobré.

Vypadnout v první části kvalifikace znamená vystavit se riziku kolize v úvodu velké ceny. Sergio Pérez se uprostřed jedné ocitl v Monaku a také v Montrealu. Už na výjezdu z druhé zatáčky se dostal do kontaktu s Pierrem Gaslym, poškodil si přední křídlo a ztrácel cenné setinky sekundy.

Sergio Pérez se pustil do hodnocení závodu, který neměl moc světlých momentů. “V první fázi závodu jsem měl velké poškození na předním křídle. Pierre mě tam asi neviděl, když zajel na vnitřek, kde jsem byl já. Bohužel to znamenalo, že jsem v prvním stintu utrpěl poškození. Pak jsme křídlo vyměnili a začali jsme zrychlovat.”

To nebyl jediný kontakt s auty soupeřů. “Později zase došlo ke kontaktu s Danielem ve stejné zatáčce. Ztratil jsem proto trochu přítlaku na přední nápravě,” připomněl druhý zlomový moment neděle. Poslední a závěrečný kontakt však zničil úplně všechno. Byl totiž s bariérou. “Nakonec jsem udělal chybu v šesté zatáčce. Jakmile uděláte něco takového, je to konec hry.”

“Jde to na můj vrub,” kál se Sergio Pérez. “Trochu jsem se dotkl mokré části trati v šesté zatáčce. V tu chvíli už nedokážete zastavit monopost. Všechno to tam bylo mokré. Jakmile jsem stlačil brzdu, auto nedokázalo zastavit. Bylo to trochu nešťastné.”

Nad důvody Pérezova pádu se můžeme zamýšlet do hluboké noci. Podle Helmuta Marka je to způsobeno psychikou. Ta však neměla úřadovat v sobotu při vypadnutí v Q1. Nedostatek přilnavosti na zadní nápravě má prý objektivní příčinu: Auto mělo problém.

Reportérka Sky Sports se proto zeptala, jestli ho ten samý problém trápil i v neděli. “V sobotu jsme měli menší problém, který nám zabránil kvalifikovat se mnohem výše, což jsme po kvalifikaci okamžitě pochopili. To bylo pozitivní. Podařilo se nám ho pak odstranit. Dnes se však vytvořila jen jedna stopa a v některých fázích se těžko předbíhalo. Teprve později v závodě se suchá stopa začala rozšiřovat. V úvodu šlo jen o to udržet všechno pohromadě.”

Pohromadě se bude muset udržet i Sergio Pérez. Pokud bude pokračovat v takových výkonech, Red Bullu skutečně bude hrozit, že přijde o první místo v konstruktérském šampionátu. Po Kanadě si sice může vydechnout, že Ferrari nebodovalo a Max Verstappen maximalizoval svůj zápis, ale to v současné sezóně nemusí trvat věčně.

“Je za mnou pár těžkých víkendů. Přeskupíme se, skloníme hlavy, poučíme se z tohoto víkendu,” dodává rodák z Guadalajary. “Před námi je ještě dlouhý rok. Jsem si jistý, že najdeme svou formu.”

Povzbuzením může být i vítězství Maxe Verstappena, které ukazuje, že Red Bull RB20 na to stále má i na závodech, které mu papírově nevyhovují. Před námi jsou přitom tradiční tratě, které by měly červeným býkům vyhovovat. “Přesně tak. Doufáme, že se vrátíme do své formy. Zažili jsme několik špatných víkendů po sobě. Snad se vrátíme na úroveň, na které jsme byli předtím.”

Související zprávy

Diskuze