Stella: Výjezd safety caru byl nešťastný i proto, že Norris byl tak rychlý
McLaren na jedné straně neměl smůlu s načasováním výjezdu bezpečnostního vozidla, protože v případě rychlých reakcí mohl stále stihnout zastávku v boxech, ale na druhé straně tu smůlu přece jen měl. I proto je Andrea Stella s výsledkem spokojen. Jeho stáj prý maximalizovala svůj bodový zápis.
Když Logan Sargeant havaroval ve čtvrté zatáčce, Lando Norris měl v čele jednoznačný náskok. Více než jedenáct sekund k dobru se však rozplynulo jako ranní mlha, když McLaren po spuštění fáze SC zůstal na trati a Norris musel celé kolo odjet za bezpečnostním vozidlem.
„Podívali jsme se na to a zbývalo mu 1,5 sekundy do chvíle, kdy se potřeboval rozhodnout, zda zatočí, nebo půjde rovně,“ prozradil Andrea Stella. „Retrospektivně jsme mohli jezdci říct, ať v případě výjezdu bezpečnostního vozidla zastaví, takže by mu stačilo jen instinktivně zareagovat, ale monitorovali jsme i intenzitu deště a déšť v posledních minutách ustával.“
Inženýr Landovi Norrisovi okamžitě hlásil výjezd bezpečnostního vozidla, ale místo toho, aby mu dal jasný příkaz, se ho začal ptát na déšť. Zřejmě chtěl zjistit, jestli by si troufl zůstat na trati, kdyby přišla menší přeháňka.
Potvrdil to šéf týmu. „Nechtěli jsme zbytečně zastavovat po nové intermediálky, pokud by tato sada byla dostatečně dobrá v případě slabšího deště. Například pro auto vzadu bylo mnohem jednodušší udělat přesný opak toho, co Lando.“
Norris tedy neměl vysloveně smůlu v tom, že by nestihl zastavit, ale načasování mu přece jen nezahrálo do karet. Kdyby k Sargeantově nehodě došlo o tři-čtyři kola později, McLaren mohl mít v čele ne jedenáct vteřin náskok, ale téměř dvacet.
„Myslím si, že jsme měli trochu smůlu nejen z toho pohledu, kde se Lando nacházel na trati v době vypuštění bezpečnostního vozidla, ale také z hlediska načasování v závodě. Lando byl totiž v té době nejrychlejším mužem na trati,“ připomněl moment, který Norrisovi přistřihl křídla. Až do té doby získával na konkurenci dvě či tři sekundy v každém kole.
Lando následně ztratil dvě pozice ve prospěch Maxe Verstappena a George Russella. Na Holanďana už neměl dostatečnou rychlost, ale McLaren dokázal zachránit alespoň druhé místo. Podle Stelly mohou být v týmu spokojeni s tím, jak zvládli zbytek závodu po výjezdu safety caru.
„Myslím si, že Mercedes měl skončit před Landem. Pokud se nám něco podařilo, tak jsme optimálně využili toho, co se nabízelo po výjezdu bezpečnostního vozidla,“ pokračoval ve svém hodnocení Stella. „Nebýt safety caru, Lando si mohl vybudovat tak velkou výhodu, že jsme se mohli pokusit dojet až do cíle na slicích, ale myslím si, že Mercedes by se dotáhl, protože byl i o pár desetinek rychlejší.“
„Abychom se bezpečně dovezli do cíle, potřebovali bychom mít slušnou výhodu,“ poznamenal s odkazem na Norrisův náskok, který utěšeně rostl. Tento náskok mohl McLarenu poskytnout potřebnou rezervu. „Tohle je však už trochu akademická debata, protože v takovém závodě a s takovým počasím musíte počítat se dvěma-třemi výjezdy safety caru. Věděli jsme tedy, že závod rozhodnou různé scénáře.“