logo F1zpravy.czF1online.sk

Organizátor VC Kanady odmítl hostit sprintový víkend

Charles Leclerc s trofejou za šprint
© Scuderia Ferrari Press Office
Milan Kubala
Milan Kubala12. 6. 2024

V současném kalendáři máme šest sprintových závodů. Liberty Media by jich jistě chtěla víc, jelikož za takový víkend si může od organizátora velké ceny říct o více peněz a i diváci si v pátek spíš zapnou kvalifikaci než druhý trénink. V Kanadě však žádné sprinty nebudou, avizuje organizátor.

Formát sprintových víkendů se neustále zdokonaluje, ale přesto má stále množství odpůrců. Jedním z nich je možná trochu překvapivě i promotér Velké ceny Kanady, kterému se dva závody za víkend moc nezamlouvají.

Zajímavostí je, že Montreal měl podle původních plánů hostit úplně první sprintový víkend ještě v roce 2020. Potom však přišla pandemie a zrušení všech zámořských podniků. Od té doby je už vše v normálu, ale Kanada se na seznam sprintových závodů nevrátila.

Liberty Media v nich totiž našla další příležitost, jak si pomastit kapsy. Dnes podle deníku Journal de Montreal stojí organizátora čtyři miliony dolarů, ale promotér Francois Dumontier za těmito čtyřmi miliony nevidí dostatečnou přidanou hodnotu.

„Měli jsme organizovat úplně první sprintový závod. Dnes jsou už příliš drahé a přemýšlím, jestli se to vůbec vyplatí,“ prohlásil Francois Dumontier. „Já jsem fanouškem současného formátu s tréninky, kvalifikací a závodem. Je to tradiční formát, ale zároveň i ten správný.“

Formule 1 se snaží navodit dojem, že sprintové víkendy jsou exkluzivní a podstatnější než ty běžné, vždyť se také rozdává více bodů. I proto po každém sprintovém závodě rozdává trofeje a dělá rozhovory s nejlepšími.

A jak vnímají sprinty týmy Formule 1? To nám prozradila kuriózní situace z víkendu, kdy se Mercedes na svých sociálních sítích chlubil ziskem první trofeje v této sezóně. Teprve později se musel opravit, že ve skutečnosti je druhá, protože Lewis Hamilton skončil na sprintovém pódiu v Číně. Mercedes ovšem na tento úspěch zcela zapomněl.

Dumontier nesouhlasí s tím, že by sprinty nabídly fanouškům větší hodnotu než tradiční formát. „Formule 1 tvrdí, že monoposty vidíme stejně často, jelikož se na okruhu jezdí v pěti segmentech. Ale ve skutečnosti jsou ty segmenty kratší.“ Sprintové závody trvají přibližně 30 minut namísto hodinového tréninku a i sprintová kvalifikace je výrazně zkrácena oproti té standardní.

V Kanadě se tak mnohem dříve objeví ženská F1 Akademie, která má letos sedm zastávek včetně závodu v Miami. „Cítím velký zájem ze strany F1 zpropagovat svou akademii a vidět ji na větším počtu okruhů. Na druhé straně se však vše odehrává doma na jejím dvoře [v Evropě], i spolu s F2, F3 a programem Porsche. Je třeba se podívat na místa, kde tyto série chybí. To je i náš případ. Uvidíme, co si pro nás připraví akademie v sezóně 2024.“

Související zprávy

Diskuze