logo F1zpravy.czF1online.sk

Piastri věděl, že bude mít jen jednu šanci zaútočit na Leclerca

Charles Leclerc a Oscar Piastri
© Martin Trenkler
Milan Kubala
Milan Kubala28. 5. 2024

Oscar Piastri svému týmu vybojoval druhou příčku, což ho může těšit vzhledem ke kolizi s Carlosem Sainzem v první zatáčce a poškození jeho monopostu. Toužil získat pro svůj tým ještě lepší výsledek, ale jediný reálný pokus ztroskotal.

Pokud se McLaren rozhodne udělat sestřih toho nejlepšího z Velké ceny Monaka, dost se natrápí, aby pořízené video mělo více než pár vteřin a obsahovalo i něco jiného než start závodu. První metry velké ceny byly totiž z celého dne nejdůležitější.

Oscar Piastri mohl po první zatáčce přijít o šanci na dobrý výsledek. Kolize s Carlosem Sainzem ho naštěstí stála jen kus podlahy a bočnici, kterou během přestávky bylo nutné vyměnit. „V první zatáčce jsem určitě ucítil kontakt. Tato část monopostu je dost citlivá. Před tím, než jsme se to pokusili opravit, mi tým prozradil, kolik přítlaku mě to stálo. Bylo to dost velké číslo. Nevím, na jakou hodnotu se nám to podařilo zkreslit, ale to dlouhé trvání červené vlajky nám pomohlo.“

Australan měl také štěstí, že v Monaku by stíhal za Charlesem Leclercem i s monopostem nižší kategorie. „Tohle je Monako, tedy jeden z okruhů, kde takové poškození nepředstavuje až takový handicap. Byl to velmi drobný dotek, ale u těchto aut a zejména podlahy je to velmi choulostivé z hlediska generovaného přítlaku. Velmi snadno vám to může zničit celý závod.“

Okraje podlahy jsou klíčové, protože utěsňují prostor pod ní a starají se o to, aby pod ni nezatékal vzduch z boků a nesnižoval přítlak. Oscar Piastri přesto zkoušel útočit. Jediný reálný pokus mu nevyšel.

„Po nějakých deseti patnácti kolech jsem měl jeden pokus v osmé zatáčce. Šli jsme dost pomalu. Myslím, že v jisté fázi jsme byli pomalejší než monoposty Formule 2!“ pousmál se pilot McLarenu. „Když jedete tak pomalu, máte dost možností. Já jsem však věděl, že jakmile ukážu své karty, kde se budu snažit o předjížděcí manévr, tak na to vyhlédne. V jednom kole se mi podařilo dostat velmi blízko v sedmé zatáčce, ukázal jsem mu nos v osmičce, ale zareagoval na to dostatečně rychle.“

Od té doby si už Leclerc dával pozor a i když stále jezdil podle přísného grafikonu, který mu určil inženýr, osmou zatáčku už poctivě hlídal. Teprve v posledních kolech začal přidávat. Tehdy Piastri zjistil, kolik vteřin ho stálo poškození podlahy.

„V první polovině závodu nebylo možné zhodnotit, jak velká škoda to byla. Ke konci zaúřadovala kombinace toho, že jsem se snažil udržet poměrně vysoké tempo, a podlahy. Jen jsem se trápil. Posledních deset kol jsem byl velmi rád, že jsme v Monaku,“ vydechl si po premiérovém monackém pódiu.

Související zprávy

Diskuze