logo F1zpravy.czF1online.sk

Helmut Marko se ještě nevzdává, starosti mu dělají jen Leclercovy časy

Max Verstappen
© Martin Trenkler
Milan Kubala
Milan Kubala25. 5. 2024

Z Maxe Verstappena jsme po druhém tréninku mohli mít dojem, že Red Bull se z monacké šlamastiky ani nemůže dostat. Sportovní poradce týmu Helmut Marko však neměl takovou pochmurnou náladu. Vyrušuje ho prý jen jedna věc, kterou jsou časy Charlese Leclerca.

Red Bull v obou trénincích zaostal. Max Verstappen si stěžoval na chování monopostu stejně jako Sergio Pérez, zatímco Ferrari si řezalo monacké zatáčky, jako by v nich nebyly žádné nerovnosti a obrubníky, které tolik proklínal celý Red Bull.

„Leclerc na nás získává příliš mnoho času v prvním sektoru,“ prohlásil Helmut Marko po tréninku. Právě v prvním sektoru Sergio Pérez hlásil, že auto skáče tak, že nevidí apex třetí zatáčky. „Monopost je v tuto chvíli příliš nestabilní, velmi skáče a v jistém typu zatáček mu chybí přilnavost na přední nápravě. Toto jsou dva aspekty, které by mohly být vzájemně propojeny.“

Není to však důvod myslet si, že červení býci skončí hluboko v poli poražených. Zřejmě jim budou patřit příčky za Ferrari. „V této chvíli jsou Leclercovy časy jediná věc, která nám dělá starosti,“ zareagoval rakouský byznysmen. „Ostatní jezdili na měkkých pneumatikách, takže je uklidňující, že jsme ztráceli jen v jedné zatáčce.“

Co ale říká na to, že pro Red Bull v tuto chvíli neexistuje jasná cesta ven z tohoto problému? Marko tvrdí, že reálné manko monopostu RB20 je menší, než co naznačuje výsledková listina. „Alonso a Hamilton vytočili své motory stejně jako Leclerc. Řekl bych, že jsme byli Leclercovi blíže než v prvním tréninku a byli jsme před zbylými dvěma.“

Analýza z dílny F1.com ukázala, že tým z Milton Keynes by měl být druhým nejrychlejším v kvalifikaci se ztrátou 0,13 vteřiny na Charlese Leclerca. „Auto příliš skáče, to je pravda, ale v dlouhých stintech jsme zaznamenali velmi dobré časy. Když byl monopost natankován, skákal podstatně méně. To vám však nijak nepomůže, pokud nebudete startovat vpředu,“ připomněl monackou pravdu bývalý závodník.

Cíl na noc byl jasný. „Max potřebuje sebevědomí. Když auto skáče jako klokan, netušíte, kde poskočí. Už trefil bariéru, takže nás čeká práce, abychom minimalizovali skákání. Rychlost však rozhodně má.“

Související zprávy

Diskuze