logo F1zpravy.czF1online.sk

Verstappen to nevidí růžově: Tyto věci nelze vyřešit nastaveními jako v Imole

Max Verstappen
© Getty Images/RB Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala24. 5. 2024

Skáču jako klokan. To je hláška z vysílačky Maxe Verstappena, která dokonale vystihla jeho dojmy z pátečních tréninků. Red Bull se výrazně trápil, což ovšem nikoho v týmu nepřekvapilo. Obhájce titulu to prý čekal už před víkendem. Horší je, že z tohoto bludiště se nenabízí jasná cesta ven.

Max Verstappen v kvalifikačních simulacích obsadil jen čtvrtou příčku s více než půlsekundovým mankem na lídra Charlese Leclerca, a to Monačan neposkládal ideální kolo. Kdyby ve všech třech sektorech zajel osobní maximum on i Verstappen, Nizozemec by měl ztrátu 0,741 sekundy. Dá se vůbec tolik desetin nalézt na tak krátkém okruhu, jakým je Monako?

Na to dostaneme odpověď v sobotu. Do té doby se budou inženýři škrábat po hlavě a dumat, kde by mohli zlepšit nastavení monopostu. Max Verstappen totiž působí bezradně. „Nemyslím si, že bych vůbec dokázal popsat, co se to děje. Je to velmi obtížné, ačkoli to není nic, co bych nečekal. Má to však velmi blízko k nejhoršímu scénáři.“

„Na trati je mnoho nerovností, jsou zde obrubníky i změny sklonu tratě. Pro nás je nemožné je zvládat. Pokaždé, když po nich projedeme, ztratíme spoustu času, protože monopost se s nimi nedokáže dobře vypořádat. V této chvíli nám to brání být rychlejší. Nemáme ani žádný jasný směr či řešení před zbytkem víkendu, které bychom mohli vyzkoušet,“ zoufá si pilot Red Bullu.

V Imole nás však Red Bull přelstil. Když jsme si mysleli, že s ním je špatně-nedobře, v sobotu vytáhl eso z rukávu a s pomocí změn v nastaveních získal nejen pole position, ale také závodní vítězství.

Verstappen pochybuje, že se jeho týmu podaří obrátit loď podobně jako před týdnem. „Imola byla úplně jiná. Měli jsme jiné problémy, které se daly vyřešit změnami nastavení. Takové věci se však nastaveními nedají odstranit, protože jde o to, jak je auto navrženo a zkonstruováno. Takové věci se nedají změnit během noci. Musíme to s tím vydržet. Pokusíme se to trochu zlepšit, ale nečekám žádné zázraky.“

Když Adrian Newey před pár dny prozradil, že s „jednou věcí“ na monopostu RB20 není zcela spokojen, klidně mohl narážet i na odpružení a problémy na obrubnících a nerovnostech. Ať už bývalý technický ředitel červených býků myslel cokoliv, konstatoval také, že s největší pravděpodobností k nápravě dojde v příštím roce.

Ferrari tak má víkend v Monaku rozjetý na jedničku. „Jsou o celé míle před námi. Před sobotou na to ani nepomýšlím,“ okomentoval své vyhlídky na zisk pole position Verstappen. „Chci jen vyřešit naše dnešní problémy a udělat vůz o něco snáze ovladatelným. Pak uvidíme, kde skončíme. Nečekám však žádné zázraky.“

Pozitivem by bylo, kdyby se v sobotu alespoň tolikrát nedotýkal bariér. Jezdit v autě a dotýkat se jich mu muselo nahánět strach. „Já jsem si jízdu hodně užil, bylo to fajn, ale těžké. Když monopost na těchto hrbolech nedělá to, co od něj chcete, je snadné poskočit o jedenkrát více a už jste v bariéře. Snad to byla dobrá lekce a dokážeme to před sobotou doladit, protože víme, že auto skáče. Je to těžké, ale před víkendem jsem o tom věděl. Nepřekvapuje mě ani to, že Ferrari je tak rychlé.“

Související zprávy

Diskuze