McLaren a Ferrari mají podle Norrise jezdeckou výhodu oproti ostatním
Je už o titulu rozhodnuto? Možná si při takové otázce nechápavě ťukáte na čelo a kladete protiotázku: Kdo by ještě mohl zdolat Maxe Verstappena a Red Bull? Podle obhájce titulu má šanci McLaren. Lando Norris v oblacích rozhodně nelétá, ale připouští, že papájovým může pomoci silná jezdecká dvojice.
Max Verstappen ve čtvrtek na tiskové konferenci jezdců prohlásil, že Lando Norris a McLaren by si měli určovat odvážné cíle. „Všichni by tak měli uvažovat. Zejména po posledních dvou závodech jsou uprostřed této bitvy. Samozřejmě, v tuto chvíli už bodově dost ztrácejí, ale pokud najednou začnou vyhrávat, věci se mohou dost rychle zvrtnout.“
V jezdeckém hodnocení to ale na porážku Maxe Verstappena nevypadá. Pokud Nizozemec dorazil do cíle, tak pokaždé odcházel z víkendu s největším počtem bodů. Platí to dokonce i o Miami. Lando Norris v neděli sice vyhrál, ale nejvíc bodů za daný víkend stejně nahromadil Verstappen.
„Na Maxe ztrácím kolik, 60 bodů?“ zeptal se Lando Norris, který své manko odhadl velmi přesně. „Je to moc daleko. Vůbec na to nemyslím a ani to nic nemění. Během posledních čtyř týdnů jsme na nic takového ani nepomysleli. Koncentrujeme se na zisk dobrého výsledku a necháváme věci běžet. My jsme se dostali do této pozice. Posledních pár víkendů jsme dost ztratili, co bolí, ale máme za sebou jen třetinu. Ještě se dočkáme množství příležitostí.“
Z pohledu šampionátu je reálnější spíše boj o konstruktéry. Napomáhá tomu nepříliš oslnivý Sergio Pérez, který už v hodnocení spadl za Charlese Leclerca. V McLarenu živí naději, pokud ještě dokážou vylepšit své auto. „Víme, že v budoucnosti představíme další novinky. Pokud se věci zvrtnou, hravě se můžeme začít dotahovat na některé týmy.“
McLaren se navíc může spolehnout na oba jezdce. Na rozdíl od ostatních… „Myslím si to zejména proto, že spolu s Ferrari jsme my tým, jehož oba monoposty v každém segmentu víkendu, v každém závodě i v každé kvalifikaci podávají dobré výkony.“
„Podíváte-li se na velkou část roštu, tak uvidíte, že jí něco takového chybí. Jeden chlapík zajede mega kolo a má dobrý závod, a ten druhý ani moc ne,“ připomíná výkony Péreze či Strolla. „Tohle je naše silná stránka; vždy máme vpředu dvě auta. V tuto chvíli můžeme dobře zabojovat, momentálně i s Ferrari. Pokud v tom budeme pokračovat, určitě se můžeme udržet v tomto boji.“
Co to znamená, že největší slabinou McLarenu jsou pomalé zatáčky?
McLarenu se průběžně daří vylepšovat svůj monopost, což se opět potvrdilo i v Imole. Vítězství stáji uteklo jen těsně. McLaren měl ve druhém stintu nejlepší tempo v poli a to se „značným náskokem“, zvěstoval výsledky analýz Lando Norris.
„Na druhé straně, kdybych víc zatlačil, dopadl bych jako Max. Pokud v jedné části získáváte, ve druhé budete ztrácet. My jsme do toho dali všechno,“ ujistil Norris, který v úvodu stintu šetřil pneumatiky, aby mohl později zabrat. „Nespravil jsem žádnou hloupou chybu, která by mě stála vteřinu, ani nic takového. Nevyletěl jsem z trati ani se nestaly žádné podobné patálie. Jen jsem ztratil moc času v prvním stintu.“
„Teď půjde o pár věcí a skutečnost, že ještě docela nemáme takovou rychlost, která by byla srovnatelná s Red Bullem. Musíme se zlepšit v některých oblastech a za jistých podmínek. Například, když je velmi horko. A problémem je opotřebování zadních pneumatik. Pokud ho vylepšíme, tak na tom budeme dobře,“ avizuje britský jezdec.
Kromě horkých podmínek potřebuje McLaren zlepšit svou rychlost v pomalých zatáčkách. „To je stále naše největší slabina. Sedmá zatáčka v Imole byla naše nejslabší. Šikana rovněž patřila mezi nejslabší.“
Co to přesně znamená? „Neřekl bych, že jsme špatní. Když říkám, že je to naše největší slabina, bavíme se o polovině desetiny. V Monaku však vše nastavujete jen na pomalé zatáčky a nic jiného. To nám možná trochu zahraje do karet, nebo ani ne zahraje do karet, ale nebude to tak dramatické jako na jiných tratích.“