logo F1zpravy.czF1online.sk

Verstappen má před Monakem respekt: Naše auto má problémy s nerovnostmi a obrubníky

Max Verstappen
© Getty Images/RB Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala24. 5. 2024

Kdo se v Monaku představí v nejlepší formě? V pozici favorita přichází do ulic knížectví Red Bull, který ovšem nevnímá nic jako samozřejmost. Max Verstappen varuje před pomalým a hrbolatým charakterem tratě, který monopostu RB20 nebude vyhovovat.

Poslední tři ročníky VC Monaka byly v režii Red Bullu. Sergio Pérez zde vyhrál jednou, Max Verstappen dvakrát. I přes tuto znamenitou statistiku se v Red Bullu před víkendem necítí neohroženě.

„Tohle pravděpodobně nebude naše nejlepší trať, protože naše auto se zvykne trochu trápit na hrbolech a obrubnících,“ poznamenal na čtvrteční tiskové konferenci Max Verstappen. „Oproti loňskému roku jsme na tom pracovali. Na většině okruhů, na kterých jsme zatím byli, se naše rychlost v pomalých sekcích trochu zlepšila, ale nemyslím si, že nás čeká lehký víkend.“

„Monako však nikdy není přímočaré, i když má být vaše auto nejlepší. Monako je velmi těžký okruh a je náročné dosáhnout toho, aby vše fungovalo, například pneumatiky v kvalifikaci, ale také s červenými vlajkami. Vždy je to dost chaotické,“ pokračoval trojnásobný šampion, který je na nejlepší cestě k zisku čtvrtého titulu. „Hodně věcí vám může vyjít, ale mnoho věcí může jít i proti vám. Musíme být ve střehu. V Imole jsme začali velmi špatně, ale podařilo se nám to otočit. Takový víkend bych už nechtěl zažít. Je to dost stresující a ne moc fajn.“

V Monaku o vítězství rozhoduje z velké části sobota, což pomůže spíše Red Bullu. Max Verstappen je v letošních kvalifikacích bezchybný. Ovládl všech sedm z nich a ve skutečnosti táhne šňůru osmi pole positions za sebou. Prodloužit ji ještě i o Velkou cenu Monaka nebude jednoduché.

Nizozemec zdůrazňuje, že nastavení musí být perfektní. Důvodem je tradičně silné Ferrari a zlepšující se McLaren, který v Miami dokázal vyhrát a v posledních kolech VC Emilia Romagna Verstappena pronásledoval. „Tohle je pro nás jeden z náročnějších okruhů. Navíc posledních pár let zde bylo Ferrari vždy velmi silné. Na posledních dvou velkých cenách výkonnostně přidal i McLaren.“

„Když jsme po Miami přicházeli do Imoly, bylo zřejmé, že se rozestupy trochu zmenšily, i když Imola neměla nejhladší průběh. Monako je takové vždy. Vše bude záležet na tom, kdo víc vylepší výkon svého auta a najde nejlepší nastavení,“ uvažuje rodák z belgického Hasseltu. „Pro nás je velmi důležité se pokusit být stoprocentní. Vím, že to není vždy reálné, ale do jisté míry o to vždy usilujete.“

„Možná jsme na posledních velkých cenách z operačního hlediska nebyli úplně špičkoví, ale každý víkend to zkoušíme znovu a znovu, snažíme se najít nejlepší nastavení. Určitě je však vidět, že se rozestupy zmenšují,“ doplnil lídr průběžného pořadí, ve kterém vede už s náskokem 48 bodů před Charlesem Leclercem.

Související zprávy

Diskuze