logo F1zpravy.czF1online.sk

Wolff popsal vývoj Mercedesu: Raději drobná zlepšení než hledání zázraku

George Russell
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík23. 5. 2024

Vzpamatuje se Mercedes ze své mizérie ještě v rámci tohoto cyklu pravidel? Týmu dochází čas, takže odpověď se stále jednoznačněji přiklání k „ne“. Zástupci stáje mluvili s optimismem o vylepšeních, která inženýři připravili do Miami a Imoly, ale jelikož ani konkurence nespí, nakonec to vypadalo, jako kdyby žádný pokrok nenastal. To ovšem podle Tota Wolffa určitě není pravda.

Mercedes opouštěl Imolu s přesvědčením, že týmu se podařilo učinit krok vpřed. Bylo nutné tuto skutečnost zdůraznit, protože ztráta 35 sekund na vítěze a 28 sekund na Ferrari na první pohled nepůsobí jako zlepšení. Z týmu však tentokrát zaznívá, ne poprvé za poslední dva roky, že zná cestu vpřed.

„Myslím si, že v současnosti se nám s autem daří postupně zlepšovat. Už se nepokoušíme o zázračná zlepšení, abychom auto dostali do lepšího okna a zlepšili jeho výkonnost,“ řekl médiím šéf Mercedesu Toto Wolff. „Jsou to pokroky, které vám přinesou desetinu nebo desetinu a půl. Zároveň je však třeba říci, že i ostatní týmy postupují.“

„Na naší cestě se nám daří zlepšovat auto. Můžeme to sledovat na vlastní oči. Nikdy to nebude přímočarý vzestup, ale náš směr je správný, takže cítím víc sebedůvěry,“ řekl šéf Mercedesu.

Hodně se říkalo, že takové Ferrari intenzivně propagovalo svá vylepšení do Imoly a nakonec nedoručilo vytoužený výsledek. To ovšem není pravda. Jak už to bývá dlouhá léta, i tentokrát to byla spíše italská média, která před domácím závodem přicházela s převratnými novinkami, zatímco samotný tým většinou mlčel. Pokud byste hledali šéfa, který lákal fanoušky na chystaná zlepšení, nebyl jím Frédéric Vasseur, ale Toto Wolff.

Boss Mercedesu mluvil po Miami a poté i před Imolou o zlepšeních, která pomohou týmu dopředu. Nelhal, ale protože progres dosáhli i Ferrari a McLaren, nakonec to vypadalo, že se Mercedes nikam nedostal. Taková je prostě realita vývojové války.

Na otázku, zda bylo v minulosti chybou myslet si, že existuje zázračné řešení, Wolff odpověděl: „Ano, nuže, myslím si, že jsme nikdy nedostali tak jasné náznaky jako v posledních závodech, proč je auto rychlé v rychlých zatáčkách, nebo v pomalých zatáčkách, ale ne v obou. Teprve teď jsme schopni to postupně rozlousknout.“

Podle Wolffa nyní tým změnil svůj přístup. Místo hledání velkého posunu se soustředil na dílčí zlepšení, která postupně potvrdila správnost zvolené cesty. Mercedes v posledních letech skákal z extrému do extrému, ale tomu je prý teď konec. Otázka je, zda osmnáct měsíců před koncem současného cyklu pravidel přece jen není pozdě.

„V posledních pár letech jsme pokaždé kličkovali a dostávali naprosto falešné naděje. Myslím si, že je zde zásadní věc, které jsme si nevšimli, i když jsme měli. Proto mám v současnosti větší sebedůvěru. Zároveň je však třeba říci, že v tomto sportu není nic garantováno. Jsme na tom tak, jak na tom jsme, ale to nestačí. Musíme zkrátka odvést lepší práci,“ řekl Wolff.

Související zprávy

Diskuze