logo F1zpravy.czF1online.sk

Cunoda viděl potenciál pro lepší výsledek: Musíme pracovat na našich startech

Júki Cunoda
© Getty Images/RB Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala20. 5. 2024

Júkimu Cunodovi se podařilo bodovat už počtvrté v sezóně a v interním souboji porazil Daniela Ricciarda. S desátým místem však není přehnaně spokojen. Věří, že s lepším startem mohl skončit o něco výše.

Oba monoposty domácího týmu Racing Bulls měly velmi slabý start a propadly se o dvě pozice. Júkimu Cunodovi se jeden bod podařilo zachránit, ale Daniel Ricciardo finišoval až třináctý. Všechno by v Imole bylo jednodušší, kdyby si své původní příčky udrželi.

„Ano, s perfektním závodem bych mohl skončit na lepší pozici,“ připustil po závodě Júki Cunoda. „Na startu jsem ztratil dvě místa, což uškodilo mému dnešnímu závodu, ale i tak jsme dokázali dojet na bodech. S managementem pneumatik to nebylo jednoduché, ale bereme i tento výsledek.“

Italský tým potřebuje po zhasnutí červených světel zabrat. Start se mu nepodařil ani v Japonsku. „Tvrdě pracujeme na našich startech. Trochu jsme se zlepšili, ale potřebujeme udělat další krok, protože nejsme dost konzistentní. Musíme hledět do budoucnosti.“

„Myslím si, že se to týká přípravy pneumatik. Intenzivně jsme na přípravě pneumatik pracovali, ale nestačí to. Podle mě to pramení i z konzistentnosti spojky a všeho kolem. Red Bull má stejný motor a dokážou mít konzistentní starty, takže je jasné, že něco nám uniká. Jsme však samostatný tým, takže se musíme zamyslet nad naší strategií a dát to dohromady,“ pokračoval japonský závodník.

Kdyby se Júki Cunoda udržel na své sedmé příčce ze startu, nespadl by za Nica Hülkenberga, který ho brzdil celý první stint. Jelikož se v Imole nedalo předjíždět, Racing Bulls se pokusili o undercut. Naštěstí jim vyšel, ale brzká zastávka v boxech udělala z Cunody snadný cíl na konci závodu. Lance Stroll měl o 23 kol čerstvější pneumatiky a s Japoncem si poradil.

„Není to ideální, když se více chystáte na souboj s Mercedesem. Nakonec jsme ztratili pozici vůči jednomu Astonu. Start nás dost zabolel, ale pozitivní je, že jsme dokázali jezdit i na 50 kol starých hardech, což nebylo jednoduché,“ hodnotil Júki Cunoda.

V týmu je přesto cítit optimismus. Papírové předpoklady vypadaly jinak než realita. „Závisí to na trati. Pokud mám být upřímný, tento týden jsme v Imole nečekali, že najdeme takový výkon. Na každé trati jde o to, zda sedne monopostu. V Monaku jsme historicky podávali dobré výkony, takže se cítím sebevědomý. Nikdy nevíte, co se stane, ale já jsem optimista.“

Související zprávy

Diskuze