Inženýr Norrisovi moc nepomohl. Spíš ho rozčílil, míní Helmut Marko
V McLarenu budou po víkendu v Imole analyzovat neděli a zkoumat, jestli někde mohli najít chybějících sedm desetin na Maxe Verstappena. Určitě odhalí několik věcí, které mohli zvládnout lépe. Podle Helmuta Marka je jednou z nich i komunikace závodního inženýra.
Lando Norris dorazil do cíle se ztrátou 0,725 sekundy na vítěze Maxe Verstappena. Vzhledem k průběhu velké ceny je to pozitivní signál směrem do budoucnosti. Nenaplnily se nejhorší obavy příznivců McLarenu, kteří si s výjimkou závěrečných kol mysleli, že Red Bull se pohodlně doveze do cíle.
Proč byl Max Verstappen na tvrdé sadě nečekaně zranitelný? To objasnil Helmut Marko v rozhovoru pro německou Sky. „Klíčové bylo to, že se nám dařilo na střední směsi. Na tvrdých pneumatikách jsme byli pomalejší než McLaren.“
Díky tomu si Red Bull vyjel šestisekundový náskok. Po přezutí a počátečním šetření gum ze strany McLarenu však začala stíhací jízda. „Po dvou nebo třech kolech nám teploty klesly a my jsme vypadli z optimálního okna.“
„Z Maxovy strany to byl neskutečný výkon. Jezdil naprosto bezchybně,“ vyzdvihl svého jezdce Marko. „A díkybohu, že Lando během své stíhací jízdy dva nebo třikrát uklouzl. Zabránilo mu to dostat se do dosahu DRS.“
Lando Norris honil Maxe Verstappena, jako by nebylo zítřka. Ve vysílačce ho zase hnal dopředu závodní inženýr Will Joseph, a to během dálkového souboje s Leclercem, ale i později s Verstappenem. Z kokpitu se obyčejně ozvala jednoznačná odpověď: Lando šel naplno.
„Vysílačka mezi ním a inženýrem byla zajímavá. Jezdil na absolutním limitu a on mu řekl, aby přidal,“ pozastavil se nad tímto momentem Marko. „Myslím si, že to ho opravdu rozčílilo. Určitě to nepomůže, když se v takové situaci naplno koncentrujete.“