logo F1zpravy.czF1online.sk

Balíček Ferrari pro Imolu neřešil slabiny auta. Reakce má přijít v Silverstone

Monopost Carlosa Sainza na rošte
© Martin Trenkler
Milan Kubala
Milan Kubala24. 5. 2024

Piloti Ferrari během víkendu v Imole svorně konstatovali, že místní okruh není zrovna nejlepší pro hodnocení vylepšeného balíčku. Na to si ještě chvíli počkáme stejně jako na pokus Scuderie odstranit nedostatky monopostu.

„Imola není vhodnou tratí pro posuzování vylepšení a nebude jí ani Monako,“ vyslovil se po VC Emilia Romagna Charles Leclerc s odkazem, že Kanada by už mohla naznačit víc.

V Maranellu očekávají, že nový balíček zároveň optimalizují v období kolem VC Kanady a VC Španělska. Do té doby určitě nemáme očekávat žádné další komponenty. „Teď musíme tlačit na každou setinku. Před představením dalších vylepšení potřebujeme alespoň tři závody, abychom zjistili, jak se auto chová v různých zatáčkách,“ uvedl šéf týmu Frédéric Vasseur.

Ferrari má za úkol vylepšit monopost ve dvou klíčových oblastech. Na jedné straně zvýšit přítlak tak, aby byly pneumatiky správně namáhány a tím pádem správně zahřívány, na druhé straně redukovat odpor monopostu na rovinkách. V tomto směru už Scuderia dosáhla jistého pokroku, ale má k dispozici ještě více prostoru v zadní části auta.

Maranello v dosavadním průběhu sezóny připravilo jen jedno jediné „univerzální“ zadní křídlo. Tento fakt se rovněž podepisuje pod manko monopostu SF-24 na rovinkách, které se pohybuje od 2 do 6 km/h na Red Bull a McLaren. Jiná letošní verze zadního křídla až do VC Monaka neexistovala. Scuderia v případě potřeby nasazovala zadní křídla ze sezóny 2023.

Nový balíček v Silverstone

Podle italského insidera Giuliana Duchessy aerodynamické oddělení Ferrari pod vedením Diega Tondiho plánuje nasadit druhý větší balík upgradů ve Velké Británii. Zatímco komponenty představené v Imole ještě neměly za úkol odstranit slabiny monopostu — tento balíček se začal rodit ještě před startem sezóny —, vylepšení přivezená do Silverstone by už měla reagovat i na nedostatky auta včetně těch kvalifikačních.

Charles Leclerc po sobotě v Imole poukazoval na problémy v prvních třech zatáčkách ostrého kola. Ferrari v této sekci ztrácelo čas zejména pro nepřipravené pneumatiky, což lze řešit i laděním výjezdových kol, ale výraznější posun by mohly způsobit nové komponenty.

Do té doby budeme očekávat hlavně menší novinky související s daným okruhem. Monako je již tradičně specifické a italská stáj na něm představí druhé skutečně nové zadní křídlo letošního roku. Spoléhat se bude na konfiguraci na maximální přítlak i zcela nové DRS.

Související zprávy

Diskuze