Red Bull nevzal Mercedesu 220 lidí, ohradil se Wolff: Bylo jich devatenáct
Adrian Newey před víkendem v Miami oznámil svůj odchod z Red Bullu, což rozjelo debatu o tom, komu se hroutí tým a kam se přesouvají inženýři. Christian Horner dost obratně reagoval na vyjádření Zaka Browna a Tota Wolffa o odlivu životopisů, ale matematicky to prý docela dopletl.
Na stolech se nám kopí životopisy lidí z Red Bullu, prohlásil před pár dny generální ředitel McLarenu. Podobný jev si na svém personálním oddělení všiml i Toto Wolff, přestože se nad ním příliš nevzrušoval. V Red Bullu končí jeden zaměstnanecký cyklus, a tak životopisy se přirozeně množí.
Christian Horner se však nedal a na vyjádření konkurence zareagoval prohlášením, že pár životopisů na jejich personálních odděleních nepředstavuje žádný „dominový efekt“. Na druhé straně poznamenal, že Red Bull popadl z motorového oddělení Mercedesu 220 lidí. „Když se bavíme o ztrátě lidí, více by mě trápilo těch 220 lidí než jeden či dva životopisy.“
Toto Wolff obdržel v Imole otázku, co říká na Hornerova slova a 220 odídencích. „Třeba popracovat na matematice. Bylo to devatenáct inženýrů,“ dal si tu námahu předem je spočítat šéf stříbrných šípů. „A abyste věděli, ať jsou ta čísla jakákoliv, myslím si, že mezi týmy je přirozená fluktuace lidí, kteří přicházejí a odcházejí. Je to naprosto normální.“
Zmíněných devatenáct lidí z motorového oddělení odešlo, ale prý nedošlo k žádnému oslabení. „Naše motorové oddělení je nejlepší, jaké může být, a se špičkovým vedením. V HPP (motorová divize Mercedesu, pozn. red.) není třeba měnit ani jeden milimetr z organizačního hlediska či po stránce lidí, kteří tam pracují. Je to perfektní organizace.“
Red Bull v konečném důsledku potřeboval provést nábor na své motorové oddělení, protože v minulosti byl vždy jen zákazníkem a od roku 2019 se o jeho pohonné jednotky starali japonští inženýři v Sakuře. Z tohoto pohledu je přirozené, že hledal zaměstnance u ostatních dodavatelů pohonných jednotek.
Wolff je přesvědčen, že nejlepší motorové oddělení se stále nachází v Brackley. „Už od roku 2014 my nastavujeme laťku. Skutečně se nemůžu dočkat roku 2026, až uvidíme různé výkonnostní úrovně jednotlivých pohonných jednotek.“