logo F1zpravy.czF1online.sk

Helmut Marko: Musím přiznat, že vylepšení Ferrari na mě zapůsobila

Helmut Marko
© Getty Images/RB Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala18. 5. 2024

Red Bull a Ferrari v pátek zaznamenali dva naprosto odlišné dny. Zatímco červení býci se trápili a jen marně nastavovali svůj monopost, jejich italští soupeři se rozjeli v podstatě okamžitě i bez zdlouhavého analyzování dat. Helmut Marko po pátku přiznal, že ho vylepšené Ferrari ohromilo.

Nejvíce nových komponentů si do Imoly přinesl Aston Martin, ale nebyl to britský tým, o koho by byl největší zájem. Ferrari s vylepšeným autem ovládlo oba tréninky a potvrdilo si, že balíček alespoň prozatím funguje.

Helmut Marko v rozhovoru pro německou Sky zmínil také Ferrari: „Musím uznat, že vylepšení Ferrari na mě zapůsobila,“ prohlásil sportovní poradce stáje, který však nepředpovídá, že by byl v sobotu rozdíl mezi Ferrari a Red Bullem stejně velký. „Rozdíly v kvalifikačních simulacích nebyly tak velké, jak se zdálo, ale ten zbytek je dost alarmující.“

Bývalý závodník tím naráží na nervózní Red Bull RB20, ve kterém Max Verstappen nedokázal najít dostatek přilnavosti. Inženýři museli po prvním tréninku začít od nuly, ale ani to jim nepomohlo. „Z relativního pohledu jsme ve druhém tréninku byli ještě více pozadu než v tom prvním. Jinými slovy, změny v nastaveních se neukázaly jako ty správné.“

„Pneumatiky a nastavení jdou ruku v ruce,“ pokračoval ve vysvětlování. „Opravdu to bylo horší než v prvním tréninku. Konkurenceschopní jsme nebyli ani v dlouhých jízdách. Ocitli jsme se v pozici, ve které obyčejně nejsme.“

Trápil se Sergio Pérez, ale co Marka ještě více znepokojuje, i Max Verstappen. „Oba naši jezdci měli stejné problémy. Se zadní částí bojujeme dost často, ale víc mě trápí fakt, že Max měl také problémy. Nedokázal to dostat pod kontrolu. Pokud to nedokázal Verstappen, něco není v pořádku.“

Nizozemec prohlásil, že sobota už nemůže být horší. To je dost pesimisticky laděné prohlášení, kterého se rodák z Grazu zdržel. „Měli jsme problémy, ale neděláme si starosti. Bavme se o konkrétních sektorech na trati: Kdyby se nám podařilo poskládat vše do jednoho kola, byli bychom alespoň o dvě desetiny před ostatními.“

Související zprávy

Diskuze