logo F1zpravy.czF1online.sk

V prvním tréninku bylo nejrychlejší Ferrari, Verstappen se trápil

Charles Leclerc
© X/Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubala17. 5. 2024

Tréninky na Velkou cenu Emilia Romagna jsou mimořádně důležité. Téměř všechny týmy na své monoposty nasadily novinky, které bylo třeba prověřit. Zatím se mohou usmívat ve Ferrari, které dokázalo obsadit první příčku, ale mračit se bude Max Verstappen.

Nejrychlejší čas první hodiny jízd patří Charlesovi Leclercovi, který se jako jediný dostal pod hranici 1:17,000. Ferrari působilo dost sebevědomě už od začátku tréninku. Při nasazení nových komponentů je poměrně běžné, že inženýři chtějí nasbírat data se starou i novou specifikací, aby si je mohli přímo porovnat, ale Scuderia to nepotřebovala. Snad i s pomocí filmovacího dne se cítila sebevědomě, že extra data není nutné sbírat. Leclerc se Sainzem okamžitě nasadili všechny nové komponenty.

Výsledky prvního tréninku ještě nejsou směrodatné, ale třetí místo Carlose Sainze působí velmi dobře. Dvojici domácích monopostů dokázal rozdělit George Russell, jehož tým si do Imoly přivezl pět novinek.

Více jich měli jen zmiňované Ferrari (7) a Aston Martin (9). Red Bull papírově vylepšil pět komponent, ale na trati se to neukázalo. Max Verstappen měl s jízdou ve svém monopostu vážné problémy.

„Ta jedenáctá zatáčka je katastrofální,“ stěžoval si Verstappen, který v Acque Minerali klouzal na všech čtyřech pneumatikách. „Nemohu brzdit pozdě, protože auto má tendenci tvrdě narážet na trať. A pak v nájezdu do apexu nemám žádnou přilnavost na přední nápravě!“

Inženýr informoval Verstappena o tom, že v prvním a třetím sektoru je nejrychlejší ze všech. Ve zlomovém druhém sektoru má však ztrácet čtyři desetiny… Holanďan to zkusil ještě jednou a v prvním sektoru byl o tři až čtyři desetiny rychlejší než všichni ostatní. Ale v proklínané zatáčce Acque Minerali opět vyletěl do štěrku.

Red Bull však nemusí panikařit, jelikož k vyřešení problémů má další dva tréninky. Jelikož Sergio Pérez skončil před Verstappenem, monopost má rychlost, je třeba ho jen uklidnit.

Šesté místo patří Júkimu Cunodovi. Japonský závodník ztratil na čelo čtyři desetiny a předjel i Lewise Hamiltona, kterého jsme také párkrát viděli na trávníku či v hodinách. I sedminásobný šampion ještě má co ladit.

Lando Norris strávil úvodní část tréninku sběrem aerodynamických dat k novému balíčku. Nakonec s Oscarem Piastrim obsadili osmé a deváté místo před Fernandem Alonsem. Španělský jezdec podobně jako Norris sbíral data s novým balíčkem. Ve druhém tréninku si se Strollem úkoly vymění.

Na okruhu v Imole od poslední návštěvy přibylo několik štěrkových zón, které si šlo prohlédnout několik pilotů. Kromě Júkiho Cunody, Daniela Ricciarda či Logana Sargeanta jsme ve štěrku viděli i zmiňovaného Maxe Verstappena, který spolu s Carlosem Sainzem stihl i posekat trávník.

Během tréninku jsme viděli jednu červenou vlajku. Způsobily ji technické problémy Alexe Albona, kterému se vypnula pohonná jednotka po průjezdu obrubníkem.

tables.undefined - GP 2024

logo Mercedes
George Russell
logo Ferrari
Charles Leclerc
logo Ferrari
Carlos Sainz
Jezdec
1.
Charles Leclerc
2.
George Russell
3.
Carlos Sainz
4.
Sergio Pérez
5.
Max Verstappen
6.
Júki Cunoda
7.
Lewis Hamilton
8.
Lando Norris
9.
Oscar Piastri
10.
Fernando Alonso
11.
Pierre Gasly
12.
Lance Stroll
13.
Daniel Ricciardo
14.
Esteban Ocon
15.
Oliver Bearman
16.
Valtteri Bottas
17.
Kuan-jü Čou
18.
Logan Sargeant
19.
Alex Albon
20.
Nico Hülkenberg

Live

Související zprávy

Diskuze