Podle Norrise nerozhodla Verstappenova poškozená podlaha: Už dříve jsme byli rychlejší
Landovi Norrisovi k prvnímu vítězství pomohlo několik faktorů. Jedním byl bezpochyby výjezd safety caru ve spojení s Landovým skvělým výkonem, ale není třeba zapomenout na Verstappenovu poškozenou podlahu. V McLarenu však odmítají, že by to byl důvod porážky Red Bullu.
V závěrečných kolech VC Miami si to Lando Norris a Max Verstappen rozdali v přímém souboji, nebo jsme si to v té chvíli alespoň mysleli. Po závodě však Christian Horner prozradil, že jeho pilot jezdil s poškozenou podlahou, což si sice způsobil sám po srážce s kuželem, ale přece jen ho to stálo jistý čas na kolo.
Podle Landa Norrise to však nerozhodlo a on už v úvodní fázi závodu ukázal, že má lepší rychlost. „Přinesli jsme vylepšení, která rozhodně pomohla. Působili jsme dobrým dojmem, i kdybychom ty novinky neměli. I bez nich bychom na tom byli slušně, ale snad ne stejně rychlí.“
„Vím, že Max měl na autě poškození a podobně. Lidé to rádi vytahují, ale už před tím poškozením jsme byli od něj rychlejší, bylo to o dost,“ prohlásil britský jezdec, na jehož časech se to však naplno neprojevilo. Jezdil totiž v provozu zaseknutý za zadním křídlem Sergia Péreze.
Když se Mexičan po sedmnácti kolech odebral do boxů a Norris měl před sebou konečně volnou trať, začal přidávat skutečně rychlé časy; rychlejší než Max Verstappen. V tu chvíli měl však už na čelo ztrátu, kterou by jen velmi těžko doháněl bez pomoci safety caru.
Landa Norrise při vzpomínce na Miami mrzí jiný moment; když nejrychlejší čas páteční kvalifikace nedokázal přetavit i do zisku sprintové pole position. „Byli jsme vpředu, protože jsme měli dobré tempo. Mám pocit, že alespoň v pátek odpoledne jsme měli stát na pole position, v sobotu už snad ne. Myslím si, že si tam zasloužíme být.“
Z tábora McLarenu se po Miami ozývaly hlasy, že městský okruh zcela nevyhovoval monopostu MCL38 a na jiných tratích by byl ještě silnější. První ochutnávku toho bychom měli obdržet už tento víkend.
„Myslím si, že Imola nám vyhovuje víc, a teoreticky i to vylepšení. Imola byla obecně jednou z tratí, na kterých jsme byli nejúspěšnější jako tým, ale i já jako jezdec,“ avizuje před blížícími se jízdami. „Určitě jsme udělali krok vpřed, ale pokud vím, i ostatní mají vylepšení, takže nebudeme předbíhat.“
Norris poznamenal, že svému týmu důvěřuje, ale nezapomíná na to, že před příchodem safety caru jezdil na šesté příčce. „Chceme-li konzistentně vyzývat Ferrari a Red Bull, potřebujeme toho najít víc. Tým odvádí skvělou práci, dobře postupujeme a v budoucnu snad představíme další věci. Abychom je častěji poráželi, budeme je potřebovat.“