logo F1zpravy.czF1online.sk

Wolff vnímá prohru s vlastním zákazníkem pozitivně: S naším motorem lze vyhrát

Lando Norris a George Russell
© LAT Images/McLaren
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík12. 5. 2024

Stejný motor, diametrálně odlišný výsledek. Pro Mercedes je to smutné pomyšlení, ale v posledních letech si již trochu zvykl na porážky v soubojích s vlastními zákazníky. I když loni tým obsadil v Poháru konstruktérů celkově druhé místo, často prohrával v přímém srovnání s Aston Martinem nebo McLarenem. Tento trend pokračuje i v ročníku 2024.

Stáj z Wokingu má na začátku nové sezóny jednoznačně nejrychlejší auto s motorem Mercedes. Na body momentálně vede nad svým dodavatelem poměrem 124:64, což je opravdu nezanedbatelný rozdíl. Po závodě v Miami vědí v Mercedesu s naprostou jistotou, že jejich motor je stále vítězný. Problém se tedy skrývá jinde.

„Od loňského léta udělali obrovský krok vpřed. Vyhráli s motorem Mercedes po přímém souboji na trati, což je pro nás velmi důležité. Vidíme, že můžeme dělat takové pokroky, když přijdeme se správnými vylepšeními a odvedeme dobrou práci,“ prohlásil před novináři Wolff.

Mohou, ale realita zatím vypadá dost odlišně. I když Mercedes letos ukázal záblesky dobré výkonnosti, jeho nejlepším umístěním zůstává jedno páté místo. I když na začátku ročníku panoval v týmu optimismus a monopost W15 vykazoval určité známky zlepšení, dosavadní průběh ročníku je podle Wolffa hodně bolestivý.

„Auto je velmi silné v rychlých zatáčkách. Zlepšila se i jízda s ním, i když není na úrovni ostatních týmů,“ přiznal Wolff. Auto však vykazuje jednu velkou slabinu, kterou má v podstatě společnou s mistrovským Red Bullem.

„Monopost prostě nezatáčí v pomalých zatáčkách. Nechcete auto, které je rychlé jen v pomalých nebo jen v rychlých zatáčkách, ale potřebujete obojí. To nás však vede správným směrem. Byla to pro nás bolestivá křivka učení a není na tom nic uspokojujícího, ale v současnosti to je trochu více povzbudivý,“ tvrdí Wolff.

Související zprávy

Diskuze