logo F1zpravy.czF1online.sk

Nerozhodný Wolff: Přestavba týmu je možná příležitost pro mladého jezdce

Andrea Kimi Antonelli
© Twitter/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík15. 4. 2024

Tota Wolffa a Carlose Sainze čeká v Číně pořádně náročný víkend. Nejde jen o náročnost a výzvu při návratu do Šanghaje po pětileté přestávce, ale také tu máme nejnovější dění na jezdeckém trhu. Minulý týden přišly italské zdroje s informací, že Carlos Sainz se dohodl s Mercedesem. Tuto informaci však nemáme potvrzenou oficiálně a britské zdroje po krátkém váhání nenavázaly na italské kolegy.

Je tedy jasné, jaké budou první otázky novinářů v Šanghaji. Podepsal Sainz s Mercedesem, nebo nepodepsal? Čekali jsme, zda na zprávy italských médií – stejné zdroje mimochodem jako první informovaly i o přestupu Lewise Hamiltona do Ferrari – navážou jejich britští či němečtí kolegové. Nestalo se.

Portál Motorsport.com následoval v pondělí s článkem, ve kterém citoval slova Tota Wolffa z japonského víkendu. Šéf Mercedesu si pohrával s myšlenkou, že problémy jeho týmu mohou být ideální příležitostí pro mladšího jezdce, aby se učil pod menším tlakem. Existuje však při současné situaci jeho týmu něco jako „menší tlak“? Přece jen Mercedes je v současnosti pod větším náporem než Ferrari.

„Myslím si, že na to můžete pohlížet z různých úhlů pohledu,“ řekl médiím při otázce jezdeckého složení Toto Wolff. „Podle mě jsme ve stavbě. Musíte připustit, že po třech letech nových pravidel musíme dělat věci jinak než v minulosti.“

„To by mohlo znamenat, že do auta posadíme mladého jezdce a dáme mu příležitost pod menším tlakem, když nebude okamžitě bojovat o vítězství. Stejně tak to však může znamenat, že si zvolíme zkušenějšího pilota, který nám pomůže vyhrabat se ze současné situace,“ prohlásil Wolff.

To jsou dvě diametrálně odlišné alternativy. Podle první by dostal přednost italský mladík Andrea Kimi Antonelli, podle druhé například Carlos Sainz. Minimálně v Suzuce to ještě vypadalo, že ve hře jsou obě možnosti. Mnoho renomovaných zdrojů – The Race, ESPN a další – před sezónou věřilo, že Antonelli je skutečně pro Wolffa preferovanou volbou, italská média – Corriere a Gazzetta – však minulý týden oznámila podpis Sainza. Musíme tedy čekat na oficiální potvrzení ze strany Mercedesu.

Faktem v tuto chvíli zůstává jen to, že začíná příprava Antonelliho na přestup do Formule 1. „Už dlouho máme na stole program, díky kterému se Kimi posadí do monopostu F1. Za poslední týdny se tento plán nijak zásadně nezměnil. Zvýšili jsme mu počet dní v autě, ale v následujících měsících uvidíte něco, co bylo naplánováno bez ohledu na to, zda se příští rok objeví ve Formuli 1,“ vysvětlil Wolff.

Antonelliho tak v následujících týdnech a měsících čeká rozsáhlý testovací program se staršími monoposty Mercedesu. „Dostane několik dní, aby získal komfort v monopostu F1. V Rakousku bude poprvé jezdit s autem z roku 2021. Chceme, aby se naučil, jaké to je v opravdu dobrém autě, než ho posadíme do monopostu z roku 2022,“ řekl šéf Mercedesu.

„Samozřejmě patří k našim mladým jezdcům už dlouho a my chceme vidět, co dokáže v kokpitu Formule 1. Bylo osvěžující sledovat konkurenceschopnost Olivera Bearmana v Saudské Arábii. Žádný trénink, rychlá trať, náročná trať a on se do toho hned dostal. Kimi by si také počínal více než dobře,“ řekl Wolff.

Související zprávy

Diskuze