logo F1zpravy.czF1online.sk

Data z větrného tunelu neodpovídají realitě, uvědomuje si Wolff

Toto Wolff
© Twitter/Mercedes
Tomáš Masár
Tomáš Masár28. 3. 2024

V Mercedesu vládl před sezónou mírný optimismus. Na základě údajů z větrného tunelu se totiž zdálo, že by si tým z Brackley mohl oproti loňsku polepšit. Opak je však pravdou. Data neodpovídají dění na trati, což si začíná uvědomovat i šéf týmu Toto Wolff.

Mercedes se v předchozích dvou ročnících bořil s poskakováním a s množstvím dalších jiných problémů. To mělo za následek, že se německý celek rozhodl vzdát se svého dosavadního konceptu a přes zimu začít takříkajíc od nuly.

Od konceptově úplně zbrusu nového monopostu W15 si toho „stříbrné šípy“ hodně slibovaly a za pravdu jim dávaly i data z větrného tunelu. Jak se však nakonec ukázalo, neodpověděli realitě.

„Pozitivem je, že se nám podařilo odstranit řadu příčin, které stály za našimi (loňskými) problémy,“ vyslovil se na margo letošního auta Mercedesu Toto Wolff, který se vzápětí zaměřil i na negativa. „Data z aerodynamického tunelu v zásadě neodpovídají dění na trati,“ povzdechl si Rakušan.

Wolff zdůrazňuje, že za tuto skutečnost nenesou zodpovědnost jednotliví inženýři, kteří by tato data špatně interpretovali, chyba je prý na straně samotného aerodynamického tunelu.

„Nenese za to odpovědnost jednotlivec, který by údaje špatně interpretoval. Ne kvůli tomu přešlapujeme na místě,“ poznamenal rodák z Vídně. „Není to otázka dogmatismu. V Mercedesu se vede otevřený dialog a jednotliví zaměstnanci uvažují, kde asi mohlo dojít k chybě.“

Přestože Mercedes v současnosti tak úplně nerozumí, co stojí za problémy auta, je Wolff přesvědčen o tom, že časem se vše vyřeší. „Někdy to chce prostě čas. Když jsem působil ve Williamsu, tak jsem věděl, co je příčinou zaostávání.“

„Nemyslím si však, že by Mercedes dělal (v současnosti) něco špatně. Auto se jednoduše aktuálně boří s problémy, které neumíme pojmenovat,“ vysvětlil Wolff.

Související zprávy

Diskuze