Z Ricciarda si utahoval i Marko. Australan ukazuje na auto
Možná i vám se při pohledu na výkony Daniela Ricciarda v Bahrajnu a v Saúdské Arábii vybavily vzpomínky na jeho působení v McLarenu. Australanovi nikdo nevložil do kokpitu kryptonit, ale po závodě se bránil tím, že jeho monopost nebyl úplně v pořádku.
Daniel Ricciardo po vypadnutí v Q2 doufal, že mechanici při kontrole jeho auta odhalí nějaký problém; v Džiddě přece na monopost působí velké síly a průjezd obrubníky může poškodit například velmi citlivou podlahu. Kdyby mechanici našli zničený komponent, před závodem by ho mohli vyměnit za identický kus.
V seznamu vyměněných součástek, které před závodem vždy zveřejňuje FIA, však byla u jména Daniela Ricciarda uvedena jen jedna položka: kryt okénka laseru. Drobný kryt určitě Ricciarda nepřipravil o téměř půl sekundy, kterou v kvalifikaci ztratil na týmového kolegu. Nedalo se tedy čekat, že v závodě ožije jako pokropený živou vodou.
„Jediná věc drží při životě můj optimismus, a tou je fakt, že jsme v autě našli pár věcí,“ obhajoval Daniel Ricciardo svůj výkon, pod kterým se přece jen měly podepsat problémy s autem. „Je to pozitivní, když o nich víte.“
„Jezdím tu už dlouho a znám ten pocit, když něco není v pořádku. Na jedné straně je fajn najít těch pár věcí, na druhé jsme kvůli nim měli dost bolestivý víkend. Je to frustrující,“ přiznal Australan.
Pokud na monopostu nebylo nic fyzicky poškozené, mohlo jít o chybu v nastaveních. Možná nám Ricciardo více prozradí v Austrálii, protože jeho propad je zatím zahalen růškou tajemství, které ani po závodě nechtěl sundat.
„Čekal nás těžký boj. Prostě všechno nefungovalo na sto procent. Pravděpodobně vidíme pár problémů s autem, takže před dalšími závody to musíme napravit,“ zdůraznil Ricciardo.
O problémech s monopostem jsme se tedy moc nedozvěděli, ale více než dost toho víme o dalších dvou momentech, které negativně zasáhly do Ricciardovýho závodu. Tím prvním je nekonečná zastávka v boxech, a druhým pirueta v první zatáčce.
„V závodě vyjel na trať safety car. Všichni zastavili, ale my jsme měli pomalý pitstop. Potom jsme se ocitli ve vláčku,“ povzdechl si pilot Racing Bulls. „Nakonec, aby bylo jisté, že jsem také udělal nějakou chybu, jsem se otočil v první zatáčce. Asi jsem nechtěl, aby v tom byl tým sám!“ vtipkoval Ricciardo.
Na Ricciardův účet po závodě žertoval i sportovní poradce Red Bullu Helmut Marko, který také pozorně sleduje jeho výkony. Bude totiž spolurozhodovat o tom, zda si Ricciardo splní svůj předsezónní cíl a dostane sedačku v Red Bullu.
„Díkybohu na konci závodu nevyjel na trať safety car,“ vydechl Helmut Marko, který měl obavy, že by potrestaného Péreze možná připravil i o pódium. „Stále jsme se toho obávali. Ricciardo ním na chvíli pohrozil.“
„Možná to bylo z mé strany způsobené i frustrací,“ snažil se zracionalizovat svou chybu Ricciardo. „Celkem dobře to podtrhlo celý víkend. Teď máme týden volno a já vím, že v Melbourne to bude lepší, když to opravíme a budeme mít stejné možnosti.“
„Měli jsme dost pomalý vstup do sezóny, ale za námi jsou jen dva závody. Vím, jak rychle se to může obrátit. Jak jsem řekl, nejsme příliš zmateni, byl to jen frustrující víkend. Není to tak, že by nám chyběly odpovědi. Jsou dost jasné,“ uzavřel víkend v Džiddě.