Podle Albona i Bearman a Colapinto mohli přispět ke konci Ricciarda
Zbytek sezóny v Racing Bulls bude patřit dvojici Júki Cunoda a Liam Lawson. Daniel Ricciardo se musel poroučet předčasně poté, co nenaplnil očekávání a nepředvedl dostatečně dobré výkony pro návrat do Red Bullu. Nemohl však přece jen dokončit aktuální sezónu? Svou roli v tomto příběhu sehrálo několik faktorů a podle Alexe Albona i dvojice mladíků Ollie Bearman a Franco Colapinto.
Rozhodnutí červených býků bylo nakonec nelítostné. Sportovní poradce stáje Helmut Marko naznačil, že by ho oznámil i dříve, kdyby neexistovala taková dohoda se sponzory, a tak jsme se s Australanem definitivně loučili až po skončení závodu v Singapuru.
Sekera však začala padat mnohem dříve, když Ricciardo nedokázal podávat dostatečné výkony, a nabrala ještě vyšší rychlost, když Ollie Bearman a Franco Colapinto pozitivně překvapili svět Formule 1.
„Je to tvrdé, Daniela mám opravdu rád. Je to super člověk a také skvělý ambasador pro tento sport,“ řekl pro motorsport.com Alex Albon. „Ohledně samotného rozhodnutí toho nemůžu moc říct. Mám však dojem, že v jistém smyslu byl Red Bull motivován myslet na mladé jezdce i pro fakt, že se Olliemu a Francovi tak dobře dařilo. Liam odvedl opravdu dobrou práci.“
„Ale samozřejmě soucítím s Danielem. Myslím si, že je to víc než cokoli jiného super pilot. Určitě najde půdu pod nohama a do něčeho se pustí. Nevím, co to bude,“ zamyslel se thajsko-britský závodník.
Red Bull byl o to více motivován nasadit na zbylé velké ceny někoho ze svých juniorů, protože v éře současných monopostů je nejhodnotnější jen srovnání přímo na trati ve stejných monopostech. Mohli jsme to vidět i na příkladu Bearmana a Colapinta, kteří ve Formuli 2 neudělali díru do světa. Porovnat si proto Júkiho Cunodu a Liama Lawsona bude užitečné, má-li se naplnit touha Helmuta Marka mít v roce 2025 vedle Maxe Verstappena jezdce z akademie.
Ricciardo si už tehdy bude hledat nové působiště, nebo si ještě bude užívat volno. „Umím si představit, že by se pustil do něčeho jako NASCAR. On si svůj život užívá a má spojení s USA, takže si umím představit něco takového,“ prozradil Albon.
Ricciardo na začátku víkendu v Singapuru prozradil, že před IndyCar a oválovým závoděním má dost velký respekt, ale NASCAR přece jen není zcela za horizontem. Otázka však zní, jestli ho to bude dostatečně bavit.
„Jsem fanouškem NASCAR i jiných forem motorsportu,“ uvedl Daniel Ricciardo. „Bude mě však naplňovat něco jiného, když jsem už byl tady a zažil jsem všechny vrcholy i pády? Není žádná garance, že budu dělat i něco jiného. Skutečně mě to uspokojí a dá mi to, po čem toužím? Nevím. Asi bych řekl, že spíše ne než ano.“