logo F1zpravy.czF1online.sk

Podaří se Mercedesu porazit Red Bull? Nevíme, nemáme křišťálovou kouli, odpovídá Wolff

Toto Wolff
© Twitter/Mercedes
Tomáš Masár
Tomáš Masár16. 2. 2024

Mercedes se za poslední dva roky těšil z vítězství v závode jen jednou. Před nadcházející sezónou proto zůstává nohama pevně na zemi a stanovuje si jen takové cíle, které se shodují s realitou – konkrétně míří na druhé místo v šampionátu. Jedním okem však pochopitelně pokukuje i po vedoucí pozici Red Bullu. Kdy, za jakých okolností a zda se vůbec týmu z Brackley podaří tým z Milton Keynes porazit, však Němci v současnosti nevědí – konec konců nedisponují křišťálovou koulí.

Mercedes si chce oproti loňsku alespoň nepatrně polepšit, vyhrát několik závodů a v první řadě se v šampionátu umístit před Ferrari, stejně jako McLarenem a Aston Martinem. V Brackley by samozřejmě rádi porazili i Red Bull, ale uvědomují si, že porazit „červené býky“ bude běh na dlouhou trať. Nikdy však neříkej nikdy.

„Musíme být realističtí. Je málo pravděpodobné, že porazíme tým, který je v současné éře pravidel o pořádný kus před námi,“ uvedl šéf Mercedesu Toto Wolff. „Red Bull zároveň v posledních dvou letech nečelil žádným problémům, zatímco my ano.“

„Ve sportu neexistují žádné zázraky. Pravdou však je, že máme velké ambice a právě Red Bull a jejich nesmírně úspěšné auto je měřítkem, které se snažíme překonat. Nevíme, kdy se to stane, nemáme k dispozici žádnou křišťálovou kouli. Brzy se však dozvíme, jaký mají před námi náskok a co musíme udělat pro to, abychom se na ně dotáhli.“

Wolff naznačil, že Mercedes si před rokem 2024 stanovil dva cíle: Potrápit dominantní Red Bull a umístit se před Ferrari, McLarenem a Aston Martinem.

„Naším cílem je upevnit naše postavení před Ferrari a McLarenem, případně Aston Martinem, a zároveň se pohybovat na absolutním čele. To je náš cíl a něco, co jsme odhodlaní dokázat.“

„Zároveň si jsme vědomi toho, jaké to bude těžké, protože jsme stále krok za naším hlavním konkurentem (Red Bullem, pozn. red.), který se dostal do čela ihned po změně pravidel. Na tuto výzvu se však těšíme. Je důvodem, proč jsem tak dychtivý a proč odpočítáváme dny do okamžiku, kdy se naše nové auto představí na trati,“ zakončil Wolff.

Související zprávy

Diskuze