logo F1zpravy.czF1online.sk

Vrátíme se do formy z roku 2022, slibuje Čou

Valtteri Bottas
© XPB/Sauber Media Hub
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík17. 1. 2024

Když se podíváme na výsledky Sauberu v posledních deseti letech, je zřejmé, že tento tým patřil v poslední době na chvost startovního pole. Celkové šesté místo v Poháru konstruktérů v roce 2022 bylo nejlepším umístěním týmu od roku 2012. Loni však přišel další propad.

Celkové deváté místo v minulé sezóně je umístění, které bychom i očekávali po průměrování výsledků za poslední dekádu. Loni ještě Alfa Romeo získala celkem šestnáct bodů (deset získal Valtteri Bottas a šest Kuan-jü Čou), což bylo o 39 méně než předminulou sezónu. Pokles v celkovém hodnocení byl tedy více než výrazný, což velmi negativně ovlivní i týmovou pokladnu.

Sauber má před sebou poslední dva roky před přechodem pod hlavičku Audi a Němce nechce vítat jako nejhorší tým na startovním roštu. Budování infrastruktury, prohlubování lidských zdrojů a zlepšování výsledků je nevyhnutelné. Uvědomuje si to i pilot stáje Kuan-jü Čou.

„Trendy v dosavadním vývoji jsou v souladu s našimi očekáváními,“ řekl čínský závodník pro Motorsport.com. „Doufám, že příprava na novou sezónu, včetně třídenních předsezónních testů, nám umožní nastavit lepší směr pro celou sezónu 2024.“

„Personál v továrně týmu, zejména na technickém oddělení, se neustále doplňuje a dostává na správná místa, takže doufejme, že vytvoříme lepší a kompletnější tým. Mám v tým důvěru a cítím, že tento rok můžeme vrátit naši výkonnost na úroveň, kterou jsme dosahovali během mé první sezóny ve Formuli 1,“ slibuje rodák ze Šanghaje.

Do roku 2022 vstoupil Sauber velmi dobře. Technické oddělení stáje si dalo záležet, aby na začátku sezóny splňoval monopost hmotnostní limit, což umožnilo zejména Valtterimu Bottasovi z kraje nové sezóny sbírat senzační výsledky. Vývoj však oproti konkurenci prudce pokulhával a to se potvrdilo i v roce 2023, kdy tým celkem očividně zaostával za soupeři.

„Ve skutečnosti už kolem letní přestávky jsme měli jasně určený směr vývoje. Věděli jsme, ve které oblasti autu chybí přítlak,“ řekl Čou. „V první řadě, při nízkých teplotách nebo když měl okruh nižší úroveň přilnavosti, jsme měli po stránce zahřívání pneumatik menší prostor na zlepšení v porovnání ostatními týmy. V prvním a druhém sektoru takovýchto okruhů nám tedy chyběla výkonnost.“

„Po druhé, objevilo se několik neznámých proměnných. Auto bylo v porovnání s rokem 2022 nestabilnější v zatáčkách, přičemž jako závodníka vás dokázalo překvapit nečekanou přetáčivostí nebo nedotáčivostí. Jsou to věci, na které jsme technickému řediteli Jamesovi Keyovi poskytli zpětnou vazbu,“ řekl Čou.

Související zprávy

Diskuze