logo F1zpravy.czF1online.sk

Jen titul se počítá, říká Allison

Archive number: M409185
© 2023 Abu Dhabi Grand Prix, Saturday – Steve Etherington
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík11. 12. 2023

Mercedes má za sebou dva neúspěšné roky. Kdyby někdo v roce 2020 řekl, že tento tým získá v letech 2022 a 2023 jen jedno vítězství, málokdo z nás by mu věřil. Přesně to se však stalo a pro nás je velmi těžké si představit Mercedes v takové náročné situaci. Vrátit k bývalé slávě ho má jeden ze strůjců předchozích úspěchů James Allison.

Anglický inženýr už byl jednou nohou pryč z Formule 1. Ukázalo se však, že pro partu z Brackley byl důležitější, než všichni tušili. Allison se nakonec má stát mužem, který vyvede Mercedes z temnoty a vrátí ho na vítěznou cestu. On sám zůstává opatrný při komentování ambicí svého týmu v blízké budoucnosti, ale nijak neskrývá, že ve Formuli 1 záleží jen na jednom.

„Doufám, že námi zavedený program prací bude stačit, abychom se vrátili na vítěznou cestu,“ prohlásil James Allison pro Performance People podcast. „Znamená to vyhrát závod? Znamená to vyhrát šampionát? Pro mě se počítá vždy jen titul. Taková je Formule 1. Jde o titul v jezdeckém a konstruktérském šampionátu.“

„Doufám, že jsme udělali dost, abychom dostali šanci v obou šampionátech,“ vyjádřil s nadějí Allison. Ten v zmíněném rozhovoru uvedl, že problémem Mercedesu v posledních letech byla nedostatečná komunikace vyplývající ze snahy jednotlivých oddělení zasáhnout a napravit vlastní chyby. Jeho úkolem po návratu do křesla technického ředitele tak bylo přimět své podřízené, aby dali hlavy dohromady společně, ne jednotlivě.

James nemá jen přicházet s praktickými řešeními pro monopost W15 a jeho následovníky, ale také přimět stovky zaměstnanců v Brackley a Brixworth, aby táhli za jeden konec provazu. „Pokud jsem měl nějaký pozitivní vliv, tak v tom směru, že jsem se pokusil dát všechny dohromady. Snažil jsem se donutit hlavní inženýry, kteří vedou nejdůležitější oddělení, aby spolu více mluvili,“ říká Allison.

„Pokoušel jsem se vzít z jejich ramen část tlaku a soustředit se jen na koordinaci naší práce. Stačí, aby se tito důležití lidé sešli a položili si několik otázek, na které je možné odpovědět jen tehdy, pokud stráví trochu času vzájemným rozhovorem. Když stráví čas společným dialogem, tak se soustředí na společně dohodnutý program činností a najdou odpovědi,“ říká inženýr, který se už v kariéře těšil z titulu s Ferrari, Renaultem i Mercedesem.

„Netrvá dlouho, než si lidé zase zvyknou opírat se jeden o druhého a nepracují individuálně. Tak je to vlastně i mnohem zábavnější,“ dodal Allison.

Související zprávy

Diskuze