Allison nemá vysvětlení pro problémy s motorem: Doporučení se budou týkat i zákazníků


Během květnové trojičky utrpěl třikrát poruchu Mercedes a jednou Aston Martin. V případě odstoupení Kimiho Antonelliho ve Španělsku a Fernanda Alonsa v Monaku šlo o problémy s pohonnou jednotkou. Na takové zprávy od kdysi neomylného Mercedesu jsme nebyli zvyklí a zdá se, že to překvapilo i samotný tým.
Tyto poruchy jsou do nemalé míry připisovány rozpočtovému stropu a budoucím změnám pravidel. Bylo by pochopitelné, kdyby se týmy snažily vytěžit co nejvíce z každé dostupné součástky. Nové totiž stojí peníze, které se dají přesunout do budoucího vývoje. Ten je klíčový hlavně pro Mercedes a Aston Martin.
Možná je to zároveň důvod, proč komplikace obcházejí McLaren. Stáj z Wokingu bojuje o vítězství a tituly, takže by bylo hloupé zbytečně riskovat. Jeden však nikdy neví a technický ředitel Mercedesu James Allison připustil, že poučení z nedávných problémů se budou týkat všech zákazníků Mercedesu.
„Zatím nevíme, co způsobilo poruchu pohonné jednotky. Motor se vrátil do Brixworthu, kde ho inženýři rozeberou a zjistí, co se pokazilo, vypracují doporučení pro všechny motory, nejen ty našeho týmu, ale také všechny zákaznické pohonné jednotky. Doufejme, že se to ve zbytku sezóny nezopakuje,“ řekl technický ředitel týmu James Allison v tradičním debriefingu Mercedesu na sociálních sítích.
Ten přiznal, že tento problém vytvoří tlak na zbývající motory a připustil možnost penalizace. Mercedes však nebojuje o titul a důležitější je pro něj rozvoj Kimiho Antonelliho, který má za sebou naprosto příšernou trojičku velkých cen. V Imole a Barceloně nedokončil kvůli technickému problému, v Monaku zůstal zaseknutý ve vláčku a skončil na chvostu.
„Kimi je mladý a plný mladického optimismu, ale velmi dobře si uvědomuji, že tyto naše poruchy si na něm vybraly svou daň,“ připustil Allison. „Dvě nedokončené závody – jednu poruchu způsobil problém se šasi, druhý s pohonnou jednotkou – jsou pořádně hořká pilulka.“
„Když se však Kimi podívá na sebe, tak ví, že má ještě hodně před sebou. Navzdory všemu jsme odvedli spoustu pozitivní práce a on posbíral úžasné zkušenosti na velmi dynamické trati v Barceloně s teplotami okruhu sahajícími k 50 stupňům Celsia a měkkými pneumatikami, které musel manažovat. Získal prvotřídní zkušenosti a zvládl to docela dobře,“ dodal optimisticky Allison.
Mercedes si podle slov svého technického ředitele odnesl z této trojičky i pozitiva. Předchůdci monopostu W16 byli známí tím, že se jim v horkých podmínkách vůbec nedařilo. Inženýři dorazili do Barcelony s cílem zvrátit tento negativní trend. „Ze začátku květnové trojičky jsme k volbě nastavení přistoupili docela nesprávně. Od zadní nápravy jsme žádali příliš mnoho, což si vybralo svou daň,“ řekl Allison.
„Do Barcelony jsme přijeli s odlišným přístupem a byli jsme o něco více ve své kůži. Jsem zvědavý, co dokážeme v následujících závodech. Myslím si, že to bylo pozitivní,“ dodal technický ředitel Mercedesu.
- Štítky
- James Allison
- Mercedes