logo F1zpravy.czF1online.sk

Mercedes chystá do Evropy „viditelnější“ vylepšení

Andrea Kimi Antonelli
© Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík9. 5. 2025

Na Velkou cenu Miami přivezly v podstatě všechny týmy drobné úpravy svých monopostů. Přivážet nové díly na tento závod se však nepovažuje za příliš vhodné, protože jde o jedinečnou trať a navíc to byl sprintový víkend. Za mnohem ideálnější se považují první evropské závody a právě na těch očekáváme první velké změny.

V Imole se můžeme připravit na lavinu nových dílů. Jedná se o první evropský závod a uskuteční se v tradičním formátu. Některé týmy již avizovaly, že v Itálii představí první velké změny. Patří k nim i Mercedes, který pár „drobností“ nasadil v Miami, ale podle technického ředitele stáje Jamese Allisona přijde v Evropě něco většího.

„Přinesli jsme vylepšení, ale nebyla velká nebo sexy. Přicházela však ve stabilním proudu,“ řekl nejvýše postavený inženýr týmu na sociálních sítích stáje z Brackley. „Na následující velké ceny přivezeme nějaké další díly, které budou viditelnější pro vnější svět.“

„Máme za sebou čtvrtinu sezóny. Týmům to letí jako voda. Ve skutečnosti je poměrně náročné připravit vylepšení na monopost, když závody na sebe navazují takovým raketovým tempem. Doufejme, že v následujících dvou nebo třech závodech tyto nové díly přikloní misky vah na naši stranu, protože budeme pokračovat ve snaze o kontrolu teplot pneumatik během závodů, což by nám také pomohlo.“

Právě práce s pneumatikami je obecně považována za hlavní důvod, proč je McLaren tak dominantní. Red Bull se zoufale snaží odhalit tajemství stáje z Wokingu a bombarduje FIA s otázkami. Zvědaví jsou však i v Mercedesu.

„V prvních několika závodech jsme byli poměrně silní v kvalifikacích. Můžeme očekávat, že v kvalifikaci máme dobré předpoklady a dokážeme dostat auto poměrně vysoko na startovní rošt. S trochou štěstí by to díky vylepšením mohlo být ještě o něco lepší,“ řekl s nadějí Allison.

„Nejvíce se však soustředíme na kontrolu závodního tempa. Pokusíme se ujistit, že příslib ze soboty přeneseme i do neděle. Celé je to o tom – nebo z velké části je to o tom –, že musíte dostat pod kontrolu teplotu pneumatik a ujistit se, že monopost dokáže využít rychlost, která se v něm nachází.“

Související zprávy

Diskuze