logo F1zpravy.czF1online.sk

Mediumky v Brazílii degradovaly stejně rychle jako softy, zní z Mercedesu

Lewis Hamilton
© Twitter/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík13. 11. 2023

Po fantastickém představení loni v Brazílii, ale hlavně po dobrých výkonech v Austinu a v Mexiku, se Mercedes chystal na Interlagosu zaútočit na nejlepší. Stáj z Brackley nevyhrála v tomto roce ani jednou a Brazílie se zdála být vhodnou příležitostí na přetrhnutí negativní série. K velkému překvapení všech však zažil Mercedes nejhorší víkend v roce. Byli jsme zvědaví, jak to vysvětlí zástupce týmu – v tomto případě šéf pro výkonnost na trati Riccardo Musconi – v tradičním brífinku stáje.

I po Velké ceně Brazílie zveřejnil tým na svých sociálních sítích tradiční brífing, ve kterém zástupce stáje odpovídá na vybrané otázky fanoušků. Trochu nevděčná úloha připadla v tomto případě na italského inženýra Riccarda Musconiho, který pracuje v Brackley již od dob Brawnu a loni vystoupil v Brazílii na stupně vítězů jako zástupce vítězného týmu.

Nyní dostal méně příjemnou úlohu a pokusil se fanouškům vysvětlit největší problémy Mercedesu během brazilského víkendu. Asi nepřekvapí, že nemalá část brífingu se týkala pneumatik. „Závodní tempo ve volném tréninku bylo poměrně uklidňující. Nemysleli jsme si, že potřebujeme auto od základu měnit. S kvalifikačním výsledkem jsme nebyli spokojeni a mysleli jsme si, že monopost má na víc,“ hodnotí brazilský víkend Musconi.

„Varovné kontrolky se rozsvítily během sprintu. Po slibných prvních dvou kolech se dostavila dost velká degradace pneumatik, zejména na zadní nápravě. Samozřejmě, že v tomto momentu začaly i naše obavy o nedělní výkonnost. V továrně jsme se na simulátoru podívali na parametry, které můžeme v rámci parc fermé změnit. Nezůstalo nám v rukách mnoho nástrojů, ale doufali jsme, že klidnější tempo v prvních pár kolech, zlepšený management a drobná úprava vyvážení změnou nastavení křídla budou stačit a dostanou nás v neděli do komfortnější pozice,“ pokračoval Musconi ve své vyčerpávající odpovědi.

„Pochmurný sobotní obraz jsme však viděli i v závodě. Podarilo se nám trochu zlepšit degradaci zadních pneumatik, ale zároveň jsme se začali trápit s nedotáčivostí, takže auto trpělo v zatáčkách. Neměli jsme tedy tempo a nedokázali jsme konkurovat nejlepším,“ řekl šéf pro výkonnost na trati stáje z Brackley.

Jeden z fanoušků se dotazoval i na strategická rozhodnutí boxové zdi Mercedesu. Jak však víme, tvrdým pneumatikám se chtěli všichni za každou cenu vyhnout a i Musconi zopakoval, že změna strategie by nenabídla odlišný obraz. „Měkké pneumatiky byly nejlepší ze všech nabízených. Z loňských dat jsme to věděli vlastně ještě před příchodem na Interlagos. Rozhodli jsme se, že budeme šetřit softy a ve volném tréninku jsme se jich ani nedotkli.“

„V pátek jsme se soustředili na porovnání středně tvrdých a tvrdých pneumatik. Mediumky se z těchto dvou ukázaly jako ty lepší. Do závodu jsme tedy zvolili strategii měkké – středně tvrdé – měkké. Před naší poslední zastávkou nenasadil tvrdé pneumatiky ani jeden tým. Bylo jasné, že nejsou dobré. Středně tvrdé se zas ukázaly být horší v porovnání s měkkými, protože degradovaly stejně, ale byly pomalejší. Naše volba tedy byla jasná,“ vysvětlil Musconi.

Pneumatiky byly tématem i další z Italových odpovědí. Jak víme, těžký víkend přinese vždy více možností se poučit a jinak tomu nebude ani v tomto případě. „Opět jsme čelili enigmě jménem pneumatiky, které fungovaly a nefungovaly v závislosti od pár stupňů Celsia. Je tedy velmi náročné to zvládnout.“

„Také je tu degradace, kterou jsme ve srovnání se soupeři nezvládli nejlépe, což za normálních okolností neplatí. To je pro nás novinka, kterou musíme prozkoumat a pochopit. No a po třetí, částečnou odpověď nabízí i přílišný konzervativismus při volbě světlé výšky po zkušenostech v Austinu. Nemyslíme si však, že tato skutečnost vysvětluje kompletní obraz víkendu,“ dodal Musconi.

Související zprávy

Diskuze