logo F1zpravy.czF1online.sk

Wolff přiznal porážku i problém se světlou výškou: Nejhorší víkend za 13 let

F-ID-g7X0AAAUP2
© Twitter/Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala6. 11. 2023

Mercedes se vrátil do Formule 1 v roce 2010 a od té doby zažil několik skutečně katastrofálních velkých cen. V osobním žebříčku Tota Wolffa se však letošní GP Sao Paula dostala na samý vrchol a zdá se, že za to může i strach z diskvalifikace.

Šachovnicovou vlajku viděl jen jeden monopost stříbrných šípů. George Russell musel odstoupit kvůli přehřívající se pohonné jednotce, ale ani Lewis Hamilton svému týmu náladu nevylepšil. Osmá příčka je na to příliš málo.

“Šprintové víkendy prostě nejsou naší silnou stránkou,” hodnotí Toto Wolff, který si určitě oddechl, že letos viděl poslední šprint. “Většinu víkendů pracujeme jen na tom, abychom se vyhrabali z problémů.”

Nyní se inženýři z této propasti vyhrabat nestihli, k dispozici měli totiž jen jeden trénink. “Výkony kolísají, ale toto kolísání nebývá o tom, že z téměř nejrychlejšího auta spadnete na osmou příčku – nebo kde jsme to vlastně skončili. Pro mě osobně to byl nejhorší víkend za 13 let.”

“Máme pevný tým, ale dnes to nevypadalo jako solidní tým. Ve dvou ze tří závodů jsme skončili na silném druhém místě a útočili na Maxe, ale o týden jsme ztracení. Tohle není v pořádku. Vývoj tohoto auta je jen lepením náplastí na něco, co není dobré,” hledá vhodnou analogii Wolff. “Ukazuje se, že auto je tak nepředvídatelné, že to může vypálit oběma směry. Když se dostanete za hranu, ztratíte šest, sedm nebo osm desetin a už nic nefunguje.”

Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že Mercedes jel s příliš velkým zadním křídlem. Tímto krokem se Mercedes snažil kompenzovat nedostatek přítlaku z podlahy, která prý auto nepřisávala k zemi. Toto Wolff následujícími slovy i částečně potvrdil spekulace, že Mercedes mohl mít obavy z další diskvalifikace, a tak byl při nastavování světlé výšky velmi opatrný. Bez dat ze tří tréninků se výška auta na hrbolatém Interlagosu určovala těžko.

“Jeli jsme s autem, které bylo nastaveno příliš vysoko, a to se začne nabalovat,” prohlásil rakouský podnikatel. “Ale to nebyl hlavní důvod za naším víkendem, který je úplně na odpis. Už v podstatě našeho auta je z mechanického hlediska něco špatně. Není to o zadním křídle nebo trochu zvýšené světlé výšce. Mluvíme tu o jednom nebo dvou milimetrech. I to představuje nějaký výkon, ale nevysvětluje to tento úplně mizerný víkend.”

Wolff nakonec vlívá naději do všech fanoušků stříbrných šípů. “Příští rok budeme mít od základu jiné auto a teď se nám jen potvrdilo, že je to správný krok.”

Související zprávy

Diskuze