logo F1zpravy.czF1online.sk

Těžší než Imola 2005, hodnotí Alonso souboj s Pérezem

Fernando Alonso a Michael Schumacher
© Wikimedia Commons
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík7. 11. 2023

Starší fanoušci Formule 1 si při pohledu na bitvu Fernanda Alonsa se Sergiem Pérezem nemohli ubránit vzpomínkám na GP San Marina 2005. Španělský pilot týmu Renault se tehdy dlouho bránil před sedminásobným mistrem světa ve Ferrari. I když byl tehdy Alonso ještě na začátku své kariéry, v následujících osmnácti letech se jen máloco zapsalo do paměti fanoušků tak hluboce jako bitva s Michaelem Schumacherem v Imole.

Alonso to minulý víkend napodobil a jeho kousek v souboji se Sergiem Pérezem o třetí místo v Brazílii byl dalším příkladem jeho výjimečných jezdeckých dovedností. Několik rozdílů zde ale najdeme. Za prvé, souboj s Pérezem byl delší a začal prakticky již na konci druhého stintu, Alonso také před osmnácti lety nemusel opětovně předjíždět Schumachera v posledním kole.

Když se Fernanda zeptali, zda by dokázal tyto dva souboje srovnat, označil bitvu v Imole za tu jednodušší z jezdeckého hlediska. „V roce 2005 to bylo jednodušší, protože to byly časy bez DRS,“ řekl Alonso, kterého cituje Motorsport.com. „Teď to s možností otevřít zadní křídlo vypadá jinak a také musíte hrát svoji hru trochu jinak.“

„Kromě toho, v těch dobách byl i management pneumatik úplně jiný. Tehdy jste možná mohli tlačit na pneumatiky během celé délky závodu,“ řekl Alonso, kterému připomněli, že DRS se mu velmi hodilo v posledním kole, kdy dostal příležitost Pérezovi útok vrátit a dokonale se jí chopil.

„Ano, to je pravda. Když vás v roce 2005 předjeli, tak jste mohl soupeřovi zamávat na rozloučenou. Nebylo možné získat zpět ztracenou pozici, ale nyní jsem dostal druhou šanci. DRS zavedli, aby trochu zlepšili show a zde jste mohli vidět dobrý příklad. Když vás předjedou v předposledním kole, tak zvláště zde v Brazílii dostanete další šanci,“ vysvětlil Alonso.

Španělský matador přitom vyzdvihl nadčasový design okruhu v Sao Paulu. Je fascinující, že i když se monoposty a technologie tak moc změnily, po dlouhých desetiletích zůstávají klasické tratě jako Interlagos, Suzuka nebo Monza dějištěm nejkrásnějších soubojů a účelem show vyhovují lépe než mnohé ultramoderní okruhy.

„Když dojde k předjížděcímu manévru v první zatáčce, je pravděpodobné, že ve čtvrté zatáčce dojde k opětovné výměně pozic. Proto je Interlagos svědkem tolika velmi pěkných soubojů. Byl to velkolepý víkend, jako vždy zde v Brazílii,“ říká Alonso.

„Někdy je to počasí, které se postará o skvělou show, ale tento víkend jsme i bez zásahu počasí viděli neuvěřitelný závod. Tato trať má v sobě něco, co vždy dává Formuli 1 perfektní příležitost zazářit,“ dodal Fernando.

Související zprávy

Diskuze