logo F1zpravy.czF1online.sk

Podle Hamiltona je na vině podlaha: Auto prostě nepřisaje k zemi

F-MEaO9WEAA_bS4
© Twitter/Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala5. 11. 2023

Nebyl to planý poplach. Když Lewis Hamilton v sobotu prohlásil, že závod v Sao Paulu určitě nevyhraje, zdálo se, že má až příliš poraženeckou náladu. Jak se ukázalo po totální blamáži stříbrných šípů, byl to spíše popis reality. Sedminásobný šampion uvažuje, že v Brazílii nefungovala podlaha monopostu.

Lewisovi Hamiltonovi se podařil ukázkový start, když předjel oba jezdce Aston Martinu a zařadil se na třetí místo za Landa Norrise. Mnohem více světlých momentů bychom však nenašli. Hamilton se propadával pořadím, cestou dokonce zdržoval George Russella, a nakonec zakotvil na osmém místě před Júkim Cunodem.

Režie do přímého přenosu zařadila i vysílačku Lewise Hamiltona, ve které hlásil, že se nedokáže přiblížit k monopostu před sebou ani s DRS. V mixzóně se pokusil vysvětlit, co to mohlo způsobit.

“Můj odhad je, že naše podlaha prostě nefunguje,” pustil se do své krátké technické přednášky Lewis Hamilton. “Podlaha prostě auto nepřisaje k zemi. To nás přinutilo nasadit větší zadní křídlo, a tak jsme měli na rovinkách obrovský odpor. Na rovinkách ztrácíme kvantum času, s tím nemohu nic dělat. V zatáčkách se zase stále kloužeme. Musíme se podívat na to, proč se to dělo na této drsné trati.”

Opět se žádá vrátit se k spekulacím z paddocku, podle kterých Mercedes měl vzhledem na sprintový formát obavy, že jeho deska podlahy by se mohla obrousit až pod předepsaný limit. Prý se rozhodl pro mnohem konzervativnější nastavení než obvykle, když má k dispozici tři tréninky a během simulací v tomto směru dokáže nasbírat dostatek dat. Nevíme to potvrdit ani vyvrátit, ale vyšší světlá výška by vysvětlila problémy stříbrných šípů.

Hamilton prozradil, že ho optimismem nenaplnil ani dobrý start a předjetí Aston Martinů. “Ne, věděl jsem, že to bude těžký den. V autě se od včera nic nezměnilo, takže jsem čekal, že to bude náročné. V sobotu jsem prostě sežral pneumatiky a měl jsem nečekaně slabé tempo.”

Neděle byla přece jen v jistém smyslu lepší. “Necítil jsem se až tak katastrofálně jako v sobotu. Včera mi na pneumatikách nezůstalo doslova nic, byly opotřebované až na kost. Mám pocit, že jsem odjel lepší závod z hlediska managementu pneumatik, dělal jsem to nejlepší, jak jsem uměl. Auto však chvíli funguje, chvíli ne. I v průběhu kola je velmi nekonzistentní. Musíme zjistit, co to způsobuje.”

A k tomu se ještě přidružily problémy s kolem, které prý Hamiltona táhlo do jedné strany. “Bylo to strašně divné. Přemýšlel jsem nad tím, jestli pneumatika nebyla dobře osazená nebo co. Auto začalo zatáčet doprava, ačkoliv já jsem točil doleva. Ale nakonec to bylo dobré, možná to byly jen nárazy větru.”

Nárazy-nenárazy, monopost W14 je diva, v historii monopostů Mercedesu určitě ne jediná. Mohou za to jen nastavení nebo i vrozené charakteristiky? “Těžko říci. Jedna věc je, že tento monopost je skutečně nepředvídatelný. Během jednoho víkendu z něj máte dobrý pocit, v dalším však ne. Určitě se však do toho pustíme a zjistíme, co jsme mohli udělat jinak. S jedním tréninkem se to však dělá těžko.”

A teď už jen poslední dvě velké ceny. “Díkybohu!” vydechl si Hamilton. Zní to dobře? “Ano!” zněla suverénní odpověď rekordmana F1. “Ano, už jen dva závody s touto věcí a potom, doufám, že v ní už nebudu jezdit.”

Související zprávy

Diskuze