logo F1zpravy.czF1online.sk

Hamilton nedočkavě odpočítává dny do konce: Těším se, až se zbavím tohoto auta

F-GT1o8W8AA3Trs
© Twitter/Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala5. 11. 2023

Monopost W14 měl být rychlejší, obratnější, flexibilnější, prostě lepší než jeho předchůdce W13. Určitě je třeba říci, že představuje velký posun vpřed oproti roku 2022, ale stále to není ono. Lewis Hamilton prozradil, že se už nemůže dočkat chvíle, kdy se rozloučí i se svým Mercedesem W14.

Kdybychom se vrátili v čase o téměř jeden celý rok, na formulových portálech bychom se dočetli čerstvá prohlášení Lewise Hamiltona. Sedminásobný šampion tehdy oznamoval, že se těší na okamžik, kdy Mercedes W13 odejde na smetiště dějin, a on do něj už nikdy v životě nesedne.

Při čtení následujících slov Lewise Hamiltona vás proto varujeme, že můžete mít pocit déjà vu. „Na posledních pár závodů jsme byli nadšeni z našeho pokroku. Vidět ho bylo skutečně pozitivní,“ pustil se do své řeči po sobotním sprintu v Sao Paulu.

„Pak ale přijedeme na jiný okruh a máme nejvyšší degradaci pneumatik, jakou jsme neměli už celé věky,“ postěžoval si na nepředvídatelné charakteristiky monopostu W14. U tohoto auta prostě netušíte, co od něj můžete očekávat.“

„Ale už jen dva závody s tímto autem a pak bude pryč. A já budu šťastný!“ prohlásil Hamilton. „Tento rok jen odpočítáváme dny a snažíme se každý jeden den si užít co nejvíce, jak jen to jde.“

Sobotu v kokpitu Mercedesu by si z mistrů světa užil snad jen hotový masochista. „Byl to velmi těžký závod. Měli jsme dobrý start, ale potom… Balanc! Snažili jsme se správně vyvážit auto nastavením křídla, ale auto bylo nedotáčivé, v momentech přetáčivé, zadní pneumatiky odcházely. Ve středním sektoru bylo neskutečně nedotáčivé. Pravděpodobně jsme udělali chybu v nastaveních.“

Lewis Hamilton zároveň připomněl, že Mercedes má jeden z nejméně efektivních monopostů na startovním roštu. Shodou okolností přesně to samé tvrdil i před zmíněným rokem.

„Myslím, že máme jedno z aut, která mají největší odpor,“ zamyslel se Lewis Hamilton a naznačil, kde může být pes zakopaný. „Naše podlaha možná není tak silná jako například podlaha Red Bullu. Musíme tedy nasadit opravdu velké zadní křídlo, a pak jsme na rovinkách velmi pomalí. Nemůžeme ale nasadit nic menšího.“

Vysoká degradace naznačuje, že Mercedes měl i tak málo přítlaku. George Russell v sobotu vyjádřil naději, že párstupňová teplotní změna by mohla upravit rozložení sil v paddocku, ale jeho týmový kolega to nevidí tak růžově. „Nemyslím si, že nám to pomůže. Toto je jeden z okruhů, které jsou pro pneumatiky výzvou. My jsme ale měli nejhorší degradaci, jakou jsme tu kdy zažili. Nepamatuji si, kdy naposledy jsem tu měl tak vysoké opotřebení pneumatik.“

Související zprávy

Diskuze