logo F1zpravy.czF1online.sk

24 kol managementu pneumatik, povzdechl si Verstappen

Max Verstappen
© Getty Images / Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík5. 11. 2023

Stále čekáme, zda Maxe Verstappena a Red Bull něco nepřekvapí. Nuže, kromě Velké ceny Singapuru je v tomto roce nepostihly žádné komplikace ani technické problémy. Naděje, že by odlišného vítěze mohl přinést brazilský sprint, žila jen do první zatáčky úvodního kola, kdy se Max Verstappen prohnal přes Landa Norrise a o vítězství se už nenechal připravit.

Byl to trochu zvláštní start, protože odraz i reakční čas měl lepší pilot McLarenu, ale důležitou druhou fázi rozjezdu zvládl mnohem lépe Nizozemec a i když je nájezd do první zatáčky na Interlagosu dosti krátký, dokázal se dostat na vnitřní stranu a potom i před pilota McLarenu. „Počáteční odraz nebyl až tak fantastický. Uvolnění spojky mi příliš nevyšlo, ale ta druhá fáze byla velmi dobrá a dokázal jsem se dostat vedle Landa,“ popsal svůj start Verstappen.

Od toho momentu se už mohl trojnásobný mistr světa plně soustředit na to, co je posláním každého pilota Formule 1 od roku 2011 – na management pneumatik Pirelli. „Věděli jsme, že 24 kol to bude o managementu pneumatik. Na této trati je to neuvěřitelně náročné. Degradace pneumatik je opravdu vysoká. Loni jsme s ní bojovali už ve sprintu, takže letos jsem byl raději trochu opatrnější. Naštěstí nám to vyšlo. Po celý závod jsem z pneumatik neměl zvlášť skvělý pocit. Nakonec se nám je však podařilo dobře zvládnout a vyhráli jsme,“ zhodnotil Max svůj závod.

Na otázku, kdy musel začít kontrolovat gumy, odpovědal trochu sarkasticky: „Od zahřívacího kola! Na této trati se nedá tlačit úplně naplno ani jedno kolo. Je to prostě nemožné.“

Bylo to cítit. Z pohledu na rozestup mezi ním a pilotem McLarenu to vypadalo, že by se Norris teoreticky mohl dostat dopředu, buď díky lepší práci s pneumatikami nebo po chybě Verstappena. Nakonec se však nic z toho nestalo.

„Po dlouhou dobu to bylo mezi mnou a Landem velmi vyrovnané. Po většinu závodu byly naše časy podobné, ale v posledních pár kolech jsem se už cítil mnohem pohodlněji. Myslím si, že z dneška se všichni velmi mnoho naučí a tyto zkušenosti využijí v nedělním závodě. Každopádně jsem ale velmi spokojený. Ve srovnání s minulým rokem je to mnohem lepší a už se těším na závod,“ zhodnotil Max své sobotní počínání.

Pneumatikám by v neděli měly pomoci i nižší teploty. Nikdo však nedokáže přesně odhadnout, jaká překvapení nám Interlagos tentokrát připraví. „Něco takového se dá vždy jen velmi těžko říct. Stále si myslím, že do závodu bude promlouvat management pneumatik, ale počkejme si a uvidíme. Možná to některé týmy zvládnou lépe,“ řekl Max.

Související zprávy

Diskuze